Kick-off event: Grip op eenzaamheid

Om eenzaamheid onder ouderen binnen de verpleeghuizen beter en sneller te herkennen en met hen hierover in gesprek te gaan, is de e-learning ‘Grip op eenzaamheid’ ontwikkeld. Deze staat centraal tijdens het kick-off event op dinsdag 24 mei van 15.30 tot 17.00 uur bij WVO Zorg in Vlissingen. Het evenement vindt zowel fysiek als digitaal plaats.

Veel ouderen voelen zich eenzaam. Ook binnen de verpleeghuizen vindt eenzaamheid plaats. Hoewel de ouderen hier vaak mensen om zich heen hebben, missen ze intieme, langdurige relaties. Het herkennen en bespreekbaar maken van deze gevoelens is vaak moeilijk voor betrokken mantelzorgers en zorgmedewerkers. Om beter en sneller eenzaamheid bij ouderen te kunnen herkennen en met hen daarover in gesprek te gaan, is een e-learning ontwikkeld.

E-learning ‘Grip op eenzaamheid in het verpleeghuis’
Hogeschool Rotterdam, HZ University of Applied Sciences, Movisie, GENERO, Coalitie Erbij Rotterdam, Zorggroep Ter Weel, SVRZ, AWOZ en WVO Zorg presenteren met trots de e-learning ‘Grip op eenzaamheid’. We lanceren deze e-learning met een kick-off evenement in de Theaterzaal van Verpleeghuis Scheldehof van WVO Zorg. Het evenement wordt ook live digitaal uitgezonden, zodat niemand het hoeft te missen!

15:30 uur Opening
15:35 uur Presentatie e-learning
door Gerda Andringa (HZ University of Applied Sciences)
15:45 uur In gesprek over zinvolle zorg in het verpleeghuis
door Hanna van Dijk (GENERO) in samenwerking met Nico van Leer (PZC Dordrecht)
16:00 uur Toelichting en introductie e-learning
door o.a. Mirjam Vreeke (Zorggroep Ter Weel)
16:15 uur Promotieonderzoek eenzaamheid in de verpleeghuissetting
door Dick van der Kolk (SVRZ)
16:25 uur Paneldiscussie met diverse deelnemers fysiek/online
17:00 uur Afsluiting en borrel / Einde digitale sessie

Datum Dinsdag 24 mei 2022
Tijd 15:30 - 17:00 uur
Locatie Theaterzaal Verpleeghuis Scheldehof, WVO Zorg (Peperdijk 263 in Vlissingen)
Livestream Via deze link te bekijken

Deelnemen?

Het aantal fysieke plaatsen is beperkt. Maar iedereen kan het evenement digitaal bijwonen. Je hoeft je daarvoor niet aan te melden, alleen op het aangegeven tijdstip klikken op deze link.

Meer weten?

Voor vragen over de e-learning of het evenement, kunt u contact opnemen met Dick van de Kolk via d.vandekolk@svrz.nl