Kenniscafé: Iedereen is anders en dat verdient maatwerk! Maak kennis met de Doorbraakmethode

21 januari 2021

Al jaren wordt door en met wijkteams gewerkt aan (meer) integrale samenwerking tussen ketenpartners, maar we zijn er nog niet. Gezinnen kunnen eerder, beter en effectiever ondersteund worden als maatwerk geleverd wordt waarbij, vanuit verschillende perspectieven, professionals integraal en duurzaam samenwerken. Van en met elkaar leren wordt hierbij als middel ingezet om de praktijk te veranderen.

De Doorbraakmethode biedt sociaal professionals de mogelijkheid om dat gewenste maatwerk te leveren voor hun cliënten. Op welke wijze kan de Doorbraakmethode bijdragen aan integrale samenwerking? En welke kennis en vaardigheden biedt de Doorbraakmethode?

In dit kenniscafé wordt op een interactieve manier de Doorbraakmethode door het Instituut van Publieke Waarden uitgelegd. En kijken we vanuit verschillende perspectieven wat we kunnen leren van deze methode. Wil jij ook (meer) maatwerk uitvoeren, ervaren wat werkt en hoe je dat integraal samen kunt doen? Meld je dan aan voor dit online kenniscafé over de Doorbraakmethode op donderdagmiddag 21 januari van 15.00-17.00u. Het verdere programma volgt begin januari 2021.

Volgt nog.

Datum 21 januari 2021
Tijd 15:00 - 17:00 uur (inloop vanaf 14.45 uur)
Locatie Online
  Na aanmelding ontvangt u een paar dagen voor het kenniscafé
een link waarmee u toegang krijgt tot de online bijeenkomst.

Sinds 2016 is de Werkplaats Sociaal Domein Zuid-Holland Zuid actief. De werkplaats is een samenwerkingsverband gericht op het brede sociale domein in de regio Zuid-Holland Zuid. Verschillende partners, werken samen aan maatschappelijke vraagstukken;  onderzoeks- en onderwijsinstellingen, gemeenten, partners in zorg- en welzijn, burgers en cliënten trekken samen op. Kenniscentrum Talentontwikkeling doet mee vanuit Hogeschool Rotterdam. De Werkplaats organiseert regelmatig kenniscafés om actuele thema’s te bespreken en samen te leren in het sociale domein