Menu
    English

    Ondernemerschapsonderwijs vernieuwen met speels leren: Game4Change Next Generation Entrepreneurship.

    Een Erasmus+ project voor de volgende generatie

    Het Erasmus+ project Game4Change – Next Generation Entrepreneurship (G4C NGE) onderzoekt hoe games en speels leren het entrepreneurship onderwijs kunnen versterken. In plaats van alleen colleges of theorie te gebruiken, introduceert dit project interactieve methoden die studenten uitnodigen om te experimenteren, samen te werken en initiatief te nemen. Op die manier ontwikkelen studenten vaardigheden zoals creativiteit, probleemoplossend vermogen en leiderschap – vaardigheden die essentieel zijn voor de ondernemers van morgen.

    Projectoverzicht

    Project website G4C NGE

    Samenwerking

    Het project wordt gecoördineerd door Technische Universität Dresden (Germany) en heeft een sterk consortium van partners: 

    Samen vormen deze instellingen een Europese leergemeenschap die zich inzet voor innovatie in business education.
     

    Looptijd

    1 november 2022 – 31 oktober 2025

    Mobility types

    • Bootcamps voor docenten
    • Bootcamps voor studenten
    • Multiplier events en internationale conferenties
    • Transnationale projectvergaderingen
    • Online trainingsmodules en -materiaal

    Game4Change – Next Generation Entrepreneurship

    The Erasmus+ project Game4Change – Next Generation Entrepreneurship (G4C NGE) brengt speels leren naar business education.

    Why did we develop this project?

    Belangrijkste resultaten

    • Een Next Generation Entrepreneurship (NGE) study programme bestaande uit drie modules – Creating the Idea, Design a Sustainable and Impactful Business Model, and Impactful Leadership. Elke module is 3 ECTS waard, in totaal 9 ECTS. Het programma combineert theorie en praktijk en onderzoekt hoe gamification toegepast kan worden in dagelijks ondernemerschapsonderwijs.
    • Een Methodology of Gamification (MoG), met richtlijnen voor speels leren in business- en ondernemerschapsonderwijs. De methodologie laat zien hoe spelelementen in academisch onderwijs geïntegreerd kunnen worden, met oog voor verschillende leerdoelen en met een sterke focus op digitale tools.
    • Een online platform met methoden, richtlijnen en voorbeelden van game-based onderwijsvormen. Het platform biedt inspiratie, de mogelijkheid om ervaringen te delen en eigen gamification-scenario’s te ontwikkelen. Het fungeert ook als centrale plek voor het verspreiden van projectresultaten.
    • Een DocententrainingsProgramma (Next Generation Business Education, NGBE), met diepgaande informatie en stapsgewijze begeleiding voor het gamificeren van onderwijs. Het programma wordt ontwikkeld en getest binnen het project en al het onderwijsmateriaal wordt open beschikbaar gesteld voor andere instellingen en docenten.

    Highlights

    • Rotterdam Business School Multiplier Event, 25–26 maart, 2024: bracht 65 deelnemers samen van 17 instellingen uit 11 landen, met workshops, keynotes en World Café sessies.
    • Bootcamp at FHD (Dresden), 6–8 juni, 2024: 44 studenten uit meer dan 20 landen werkten samen aan duurzame businessmodellen
    • Maribor Multiplier Event, 2 december, 2024: met een keynote van Dr. Martin Ebner (TU Graz) en paneldiscussies over learning analytics en gamification.
    • G4C Wars Bootcamp, 14–16 april, 2025 in Dąbrowa Górnicza, Polen: 60 studenten en 10 docenten werkten samen aan hands-on leren rond duurzaamheid en ondernemerschap, afgesloten met een pitch battle.
    • Final Conference “GameChangers”,

      gepland op 17 september 2025 in Dresden, Duitsland

    Contact

    Voor vragen over dit project kunt u contact opnemen met:

    • Ria Slingerland, Head of International Academic Relations - International Education Centre a.a.slingerland@hr.nl  

     

    Inloggen