Menu Zoeken English

Dwars Door de Vierde Wand

Experiment WERKplaats Inclusieve pedagodiek en didactiek
Publicatiedatum: 01 september 2018

Startende docenten krijgen in het nieuwe collegejaar de kans om met theater- en improvisatielessen beter te leren doceren. De vierde wand is een denkbeeldige wand in het theater tussen het publiek en het podium. Als je door deze wand breekt, maak je contact met het publiek. En dat is precies wat de initiatiefnemers willen bereiken met de aan het experiment deelnemende docenten en de klassen waaraan ze lesgeven. Hierbij wordt tevens onderzocht welke onderdelen van het experiment werken, en hoe deze werken. Het experiment is een initiatief van docenten, onderzoekers en studenten van Hogeschool Rotterdam: Monique van den Heuvel, Rajiv Girwar, René Akkermans, Jeannette Nijkamp, Djen van Zon en Mieke de Wit.

Toon:

De feiten overzichtelijk op een rij

Samenwerking

Theater- en improvisatielessen:

  • Monique van den Heuvel (hoofddocent Pedagogiek en Didactiek bij het Instituut voor Gezondheidszorg en dramadocent)
  • Rajiv Girwar (docent bij de Rotterdam Academy, studeerde Theatre in Acting aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht)
  • RenĂ© Akkermans (dramadocent bij het Instituut voor Sociale Opleidingen)
  • Mieke de Wit (community-theatermaker).

Participerend onderzoek:

  • Jeannette Nijkamp (hoofddocent Cultuur, diversiteit en participatie en onderzoeker naar inclusieve samenwerking in het theater)
  • Djen van Zon (student Lerarenopleiding Gezondheidszorg en Welzijn en theatermaker)

Looptijd project

September 2019 - januari 2020

We gebruiken cookies voor analyse en marketing om de website te verbeteren.

Wijzig cookie-instellingen