De kenniscirculatie start al in de inventarisatiefase. De resultaten van de inventarisatieactiviteiten (enquêtes en interviews) worden in een discussies/brainstormsessie per school tussen de docenten VO & PO, studenten, onderzoekers en docenten van de Hogeschool Rotterdam besproken. Ook worden er twee schooloverstijgende brainstormsessies georganiseerd voor ideeëntoetsing en ontwikkeling. Als laatste wordt in deze fase Robin Alexander uitgenodigd om een themaseminar over dialogic teaching te begeleiden waar alle VO en PO docenten en betrokkenen van de HR bij aanwezig zijn. Deze bijeenkomst heeft plaats gevonden in maart 2012.
Gedurende de looptijd van de pilots wordt middels seminars/sessies e.d. continu kennis gedeeld. Het gaat om sessies met het eigen pilotteam (gericht op evaluatie en analyse) en om kennisoverdrachtsessies in de school en naar docenten van andere pilotscholen. Tevens worden er acht grotere, plenaire sessies gehouden waarin alle projectbetrokkenen resultaten en ervaringen bespreken en zoveel mogelijk ideeën genereren, hetgeen de basis is voor het bijsturen van de pilots (docenten krijgen opdrachten mee naar school).