Menu
    English

    Hoger onderwijs aan het woord over didactiek van hoge verwachtingen: ‘Met een enkele zin kan een docent het verschil maken’ - interview

    Publicatie van Kenniscentrum Talentontwikkeling

    J.M.M. Kaskens, A. Voerman, J.H.A. Leeuwe,de | Artikel | Publicatiedatum: 30 april 2024
    De docent heeft een grote invloed op het studiesucces van leerlingen en studenten: het hebben van hoge verwachtingen doet ertoe. Het lectoraat Didactiek van Hoge Verwachtingen van Hogeschool Rotterdam leidt interne trainers op met de praktische vertaling daarvan in de vorm van didactisch coachen. Op deze manier willen ze deze benadering een brede toepassing geven in het hele onderwijs. Lia Voerman en Jarise Kaskens zijn beiden lector Didactiek van hoge verwachtingen bij Kenniscentrum Talentontwikkeling (KCTO) van Hogeschool Rotterdam. Dit duo-lectoraat heeft als doel om lerarenopleiders, studenten en scholen te ondersteunen bij het onderzoek naar hoge verwachtingen en de vertaling naar de onderwijspraktijk van alledag. Julianne de Leeuwe doet bij dit lectoraat onderzoek naar de toepassing van hoge verwachtingen in het hoger onderwijs.

    Auteur(s) - verbonden aan Hogeschool Rotterdam

    Betrokken bij deze publicatie