Creative Technologies-opleidingen en de Rotterdamse economie

Dit project onderzoekt de rol en betekenis van de afgestudeerden van de creative technologies-opleidingen van Hogeschool Rotterdam voor de lokale en regionale creatieve economie, meer specifiek Communicatie- en Multimedia Design (CMD) en Communicatie, Media and Game Technologies (CMGT).

Daarbinnen wordt talent opgeleid dat, door de combinatie van kennis en vaardigheden op het gebied van ontwerp en van informatie- en communicatietechnologie, in staat is nieuwe applicaties en diensten te ontwikkelen die relevant zijn voor de creatieve economie. Om de rol en betekenis van de creative technologies-opleidingen voor de regio te verhelderen, onderzoeken we bij welke bedrijven en instellingen, binnen welke sectoren de afgestudeerden terecht komen, in welke beroepen ze werken en hoe hun carrièrepad verloopt. Het onderzoek combineert kwantitatieve en kwalitatieve informatie uit verschillende interne en externe bronnen. Gebruikte data zijn onder andere afkomstig van LinkedIn en bestaande bestanden over arbeidsmarkt en economie, waaronder LISA.

Betrokken onderzoekers zijn  Paul Rutten (Creating 010), Liane van der Linden (Creating 010), Isabella Voskuijl (CMI/Creating 010). NEO Observatory is betrokken als externe partner.

De onderstaande nieuwsitems hebben betrekking op dit project:
Creatief technologen voor de Rotterdamse economie

Betrokken medewerkers

Onderzoekthema