Arjen van Klink spreker op eerste ‘I am entrepreneur’-lezing

Kennisdeling met mkb Rotterdam

25 april 2018

Op 24 april heeft de eerste ‘I am entrepreneur’-lezing plaatsgevonden. De lezing is een initiatief van MKB Rotterdam samen met Hogeschool Inholland en het Albeda College, bedoeld om ondernemers bij te praten over nieuwe ontwikkelingen en nieuwe kennis. Lector dr. Arjen van Klink van Kenniscentrum Business Innovation was spreker op deze eerste editie.

Tijdens deze eerste bijeenkomst waren zo’n 60 ondernemers en andere belangstellenden aanwezig. Het spits werd afgebeten door lector Next Strategy Arjen van Klink, met een presentatie over next strategy: de wereld verandert en mkb-ondernemers hebben te werken aan hun strategie. Nog tijdens zijn lezing kwamen er vragen en opmerkingen vanuit de zaal. Moet je als ondernemer wel willen groeien? Hoe zorg je dat je onderscheidend bent en blijft? Moet de jonge generatie het niet overnemen in plaats van oudere ondernemers stimuleren te veranderen?

De tweede inleider was Petra Biemans, lector Persoonlijk Ondernemerschap bij Inholland. Zij ging in op veranderingen op de arbeidsmarkt en de wijze waarop 21st century skills invloed hebben op alle beroepen. Ook zij kreeg de nodige vragen vanuit de zaal.

In beide presentaties klonk sterk door dat de hogescholen met hun onderzoekers en studenten veel te bieden hebben aan bedrijven en dat ook andersom bedrijven van groot belang zijn voor het praktijkgerichte onderzoek.