Menu English

Suzanne Melfor

Junior onderzoeker

In haar rol als junior onderzoeker is Suzanne betrokken bij vijf verschillende projecten. Een van de projecten waarin ze een leidende rol op zich neemt, is de Casestudy Didactisch Coachen van Studievaardigheden: ‘StuDiCoachen’. Daarnaast voert ze data-analyse uit de Randomised Controlled trial naar de goal-setting Chatbot voor Studievaardigheid, student-welzijn, en studiesucces aan Hogeschool Rotterdam. Tevens werkt Suzanne nauw samen met Monique de Bruijn-Smolders en Ellen Klatter aan het onderzoek 'De Rotterdamse Aanpak'. Suzanne zal ook ondersteuning bieden aan Ellen Klatter bij de NPO-evaluatiestudie ‘Succesvolle maatregelen voor een soepele in-en doorstroom’ (gesubsidieerd door NRO) en het monitoringonderzoek naar BaseCamp.  

Opleiding

Suzanne heeft Maatschappelijk Werk en Dienstverlening gestudeerd aan Hogeschool Rotterdam. Vervolgens heeft ze met succes de master Onderwijswetenschappen aan Universiteit Utrecht afgerond. Gedurende 14 jaar heeft Suzanne als studentenwelzijnsadviseur gewerkt binnen Hogeschool Rotterdam. In deze rol heeft zij studerende ouders, mantelzorgende studenten en studenten die via een 21+ toets bij de hogeschool kwamen studeren, ondersteund door middel van onder andere coaching en workshops. 

Tijdens haar studie Onderwijswetenschappen werd Suzanne's scriptie, getiteld ‘PEER INTERACTION EXPERIENCES OF STUDENTS WITH A NON-DOMINANT ETHNIC BACKGROUND,’ genomineerd voor de Best Thesis Award. Naar aanleiding hiervan heeft ze op verzoek van Universiteit Utrecht verder onderzoek gedaan dit thema, wat heeft geresulteerd in twee publicaties: ‘Experiences of (Not) Belonging Among Higher Education Students from Nondominant Ethnic Backgrounds’ en ‘Assaults on belonging: how Dutch youth without ‘blue eyes, cheese, and clogs’ experience everyday racism in educational contexts.’ Op dit moment werkt ze aan een derde onderzoek.

Publicatie(s)

Van Suzanne Melfor