English

Team Hogeschool Rotterdam eindigt als tweede na historische finale NIBS Worldwide Case Competition in Canada

22 februari 2019

Fantastisch werk van het studententeam dat afgelopen week deelnam aan een wereldwijde business case competitie in het Canadese Charlottestown. Na vijf spannende rondes bereikten zij de finale, die zij uiteindelijk nipt verloren met 6-5.

Het was de eerste keer dat Hogeschool Rotterdam de finale haalde van dit ruim twintig jaar oude toernooi. Een historische mijlpaal.

Het team van Hogeschool Rotterdam bestaat uit Daniel Baak (International Business and Management Studies), Nathan van den Dool (idem), Guus van Haastregt (Bedrijfseconomie) en Wesley Kruijthof (Commerciële Economie). Tijdens de competitie worden ze gecoacht door docent technische bedrijfskunde Daan Gijsbertse en niemand minder dan Ron Bormans, voorzitter van het College van Bestuur.

In de halve finale versloegen zij het St. Mary’s University uit San Antonio, Texas, USA waarna zij diezelfde avond aan de finale begonnen tegen het thuisspelende team van University of Guelph-Humber uit Toronto.

De NIBS Competitie bestaat al sinds 1996, hogescholen en universiteiten van over de hele wereld nemen het tegen elkaar op in actuele cases die real time opgelost moeten worden.