“Ik ontwikkel een inclusief klimaatbeleid voor de inwoners van Rotterdam”

Alumna Rosemarie van Ham is adviseur klimaatadaptatie en inclusiviteit bij de gemeente Rotterdam

14 september 2021

Je elke dag inzetten voor de inwoners van Rotterdam. Dat doet Rosemarie van Ham. Ze studeerde Watermanagement bij Hogeschool Rotterdam en werkt nu als adviseur klimaatadaptatie en inclusiviteit bij de gemeente Rotterdam.

Het werk van Rosemarie bestaat uit het ontwikkelen van een inclusief klimaatbeleid. Onder andere door de klimaatverandering is er een toename van hitte, droogte, neerslag en overstromingen. Hierdoor is er meer onderhoud nodig aan woningen. Er zijn subsidies voor dit soort onderhoud, maar inwoners met minder financieel draagvlak lukt het vaak niet om ze aan te vragen. Een inclusief klimaatbeleid zorgt ervoor dat iedereen de subsidies kan aanvragen.

Het leven van Rosemarie bestaat niet alleen uit werken. Ze hockeyt voor het team van de gemeente Rotterdam. Ook houd ze van koken en eet ze graag met vrienden en familie.

Aan de bak

In ‘Aan de bak’ portretteren we alumni van Hogeschool Rotterdam die hun ideale baan hebben gevonden. Rosemarie is de zesde in de reeks.

Eerdere portretten