“Verlenen van directe zorg is maar een klein deel van mijn werk”

Alumna Gitta Spiessens over haar werk als wijkverpleegkundige

03 februari 2020

Gitta Spiessens neemt ons een dagje mee in haar werk als wijkverpleegkundige. Ze studeerde Verpleegkunde aan Hogeschool Rotterdam en nu werkzaam als wijkverpleegkundige bij Curamare, een thuiszorgorganisatie in Rockanje.

Ze laat zien dat het verlenen van directe en persoonlijke zorg maar een klein onderdeel haar werk is. Het indiceren en coördineren van de zorg, contacten leggen met onder andere huisartsen doet zij ook. Daarnaast plant ze de route van de werkdag en begeleidt en ondersteunt ze mantelzorgers.

Over haar drijfveren: “Je ziet soms familie bij ons aankloppen die overbelast zijn, als je weet dat ze de zorg aan ons toevertrouwen en zij een stukje los kunnen laten geeft mij dat energie.”

Gelukkig houdt Gitta naast haar drukke baan genoeg tijd over. Ze bezoekt ook graag festivals en in haar vakanties gaat ze op reis. Binnenkort voor het eerst met haar dochter naar Thailand.

Aan de bak

In ‘Aan de bak’ portretteren we alumni van Hogeschool Rotterdam die hun ideale baan hebben gevonden. Gitta is de derde in de reeks.

Eerdere portretten