Hogeschool Rotterdam benoemt Karin Neijenhuis tot lector Zorg voor Communicatie

25 augustus 2016

Hogeschool Rotterdam heeft dr. Karin Neijenhuis benoemd tot lector Zorg voor Communicatie bij Kenniscentrum Zorginnovatie. De focus van Neijenhuis’ onderzoek zal liggen op de implementatie van vernieuwingen in de logopedische zorgpraktijk met doorwerking naar de betrokken opleidingen van Hogeschool Rotterdam, met name de opleiding Logopedie. Kenmerkend voor het werk van de lector is de nauwe samenwerking met haar contacten, zoals logopedisten uit de regio en hun cliënten.

Logopedie is een betrekkelijk jong vakgebied en vooral ondersteuning van de professionals zelf, in hun diverse rollen, is van belang om de eigen beroepsidentiteit verder te kunnen ontwikkelen. De logopedist bekijkt samen met de cliënt en diens omgeving hoe de cliënt grip kan krijgen op het leven met (veelal chronische) communicatieproblemen. Hierbij vervult de logopedist steeds vaker de rol van coach. Niet alleen van de cliënt en zijn nabije omgeving, maar ook van andere professionals die met deze cliënt te maken hebben. Neijenhuis zal bij de opleiding Logopedie meewerken aan een verdere ontwikkeling van het beroep en zal haar kennis inzetten bij andere relevante projecten van Kenniscentrum Zorginnovatie.