Menu
    English

    Thomas Linders

    Hoofddocent (MSc) Industrial Design Engineering - Ontwerpen voor Klimaat en Stadsnatuur

    Mijn ideaal 

    "Ik kom iedere dag uit mijn bed om op deze aardkloot te mogen rondsjouwen. Daarin is voor mij de hogeschool een krachtig platform om samen te werken met elkaar en jonge mensen die hun rol in hun omgeving, de wereld en in zichzelf aan het ontwikkelen zijn. Ik heb veel collega’s om mij heen die mij inspireren, mij ruimte bieden om me te ontwikkelen en mezelf te zijn."

    Bijdrage 

    "Leerzame, inspirerende projecten rond stadsnatuur initiëren is waar ik echt voor warm loop. Zeker als het mij lukt om studenten van de opleiding Industrieel Product Ontwerpen (IPO), andere opleidingen én hun docenten enthousiast te krijgen zoals met de minor Circular Maker die ik startte. Met collega’s, opdrachtgevers en experts reiken we opdrachten, kennis en inspiratie aan. We integreren techniek, creativiteit, actie, experiment, samenwerken met ‘vreemde’ disciplines en niet in de laatste plaats plezier maken. Het is dan geweldig en hoopvol om te zien dat studenten na hun afstuderen voor duurzame masters, banen en eigen initiatieven kiezen." 

    Tevreden

    "Vanuit het lectoraat Klimaat & Water van Ted Veldkamp probeer ik met een groeiende groep collega’s en studenten het Create 4 Nature Lab te realiseren. We gaan 500m2 tegels van het Academieplein wippen en er een experimententuin van maken tijdens de introductieweek in september. We veranderen de steenvlakte in een fijne groene, klimaat-robuuste omgeving voor studenten en medewerkers van het Instituut voor de Gebouwde Omgeving (IGO) en het Instituut voor Engineering en Applied Science (EAS), de omwonenden én voor de stadsnatuur. Houd de berichten in de gaten en sluit je aan!"

    Meegeven

    "Als ik de lezer wat mag aanreiken dan is het dit:  
    Laat je niet overweldigen door de aandacht-slurpende deprimerende berichtgeving. De rijkdom in onze levens is juist heel dichtbij, tussen ons in, in verbinding met de natuur, elkaar en de omgeving.
     
    Voel de urgentie en sluit je aan bij de vele initiatieven die een duurzamer leven, werken en omgeving creëren.

    In de hogeschool is het belangrijk stevig te staan te midden van onnodige complexiteit, regels en procedures ingegeven door controledrang. Streef naar dialoog en kaders in termen van gezamenlijke doelen en ambities met veel ontwikkelruimte."

    Inloggen