Menu
    English

    Ivo Vrouwe

    Lector Docentprofessionalisering en Blended Onderwijs (KCTO) en Docent Spatial Design (WdKA)

    Mijn ideaal 

    Mijn werk drijft op een fascinatie voor beroepskennis en de kans om samen met anderen de toekomst van onze beroepen te verkennen. Ik wil onderwijs ontwerpen dat niet alleen aansluit bij studenten en hun toekomstige werkveld, maar ook docenten ondersteunt in een wereld vol verandering. Onderwijs is daarmee nooit af. Elk jaar, soms elke les, ontmoeten we nieuwe mensen met andere vragen, behoeften en perspectieven. Dat maakt mijn werk spannend, uitdagend en dynamisch. 

    Bijdrage 

    Samen met een groeiende groep docenten, studenten, adviseurs en directeuren werk ik aan onderwijs dat recht doet aan de diversiteit van perspectieven en ervaringen. We zijn nieuwsgierig naar elkaars leefwereld en zoeken naar manieren om onderwijs daarin een krachtige en betekenisvolle plek te geven. Ik word enthousiast van de groei van een empathische, participatieve en iteratieve manier van werken. Deze houding verdiept onze leerprocessen en stelt onze onderwijsgemeenschap in staat om wendbaar en weerbaar in te spelen op de vragen van vandaag en die van morgen. 

    Tevreden

    In een beroepspraktijk die snel digitaliseert, met minder middelen meer vraagt, en zich steeds minder voorspelbaar gedraagt, wil ik bijdragen aan het versterken van een professionele houding waarin rust, aandacht en betrokkenheid centraal staan. Ik ben tevreden wanneer docenten zich blijven herkennen in hun veranderende rol, met ruimte voor kritische reflectie en eigenaarschap. Want met goed onderwijs én stevig gepositioneerde onderwijsprofessionals bouwen we duurzaam verder aan de ontwikkeling van onze beroepenvelden. 

    Meegeven

    Duurzaam werken vraagt soms om keuzes die haaks staan op wat vandaag vanzelfsprekend lijkt. Wat zou moeten, gebeurt lang niet altijd vanzelf. In plaats van individualisme en polarisatie groeit de noodzaak tot participatie, gemeenschap en collectieve reflectie. In een wereld vol versnelling en vluchtigheid wordt vertraging en verdiepend inzicht steeds waardevoller. Duurzaamheid begint hierom bij de kleine gesprekken: bij de koffieautomaat, in de wandelgangen, of tijdens een onverwachte ontmoeting. Zo blijven we elkaar ook herkennen tijdens uitdagingen die de grote maatschappelijk opgaven met zich meebrengen. 

    Inloggen