Excellentie en talentontwikkeling

In het mbo is het groeiend

14 mei 2020

Excellentie in het mbo is groeiend, studenten ontdekken welke waarden het voor hen kan hebben en voelen de ruimte daar veelal zelf invulling aan te kunnen geven. Dat is mooi!

Binnen het mbo is de Stichting MBOe actief in het verder uitbouwen van kennis en het ondersteunen van de ontwikkeling, zie hun website.

Een project dat voedend is voor veel docenten, is het Erasmus+, Europese project CoTalent. Het draait om het informeren en vooral helpen ontwikkelen van ideeën rond 'talentontwikkeling'. In dit Europese project is excellentie breder beschreven, omdat in de internationale context die beschrijving beter aanslaat. Het project richt zich op het aanbieden van tools aan docenten, vrijwel alle tools zijn vertaald in het Nederlands en vrij beschikbaar. Denk dan aan beeldvorming over talentontwikkeling bij docenten, hoe denken docenten over hun eigen docent strategieën, hoe kijken docenten naar (mogelijk talentvolle) studenten? Bezoek de website en gebruik de mogelijkheden!

Voor meer informatie:

Ron Weerheijm, onderwijsadviseur honours, Hogeschool Rotterdam, c.e.weerheijm@hr.nl