Ervaring eerstejaars student Marketing of Social Business

Een community van de opleiding Commerciële Economie

03 maart 2021

Steeds meer opleidingen maken gebruik van Instagram om een kijkje te geven in het leven van de eerstejaars studenten. Juist nu is het belangrijk om een goed beeld te geven over de opleiding naar toekomstige studenten. Het maken van een studiekeuze is inmiddels al lastig genoeg. Student Lotte vertelt in dit artikel haar verhaal.

Lotte vertelt over haar opleiding Commerciële Economie | Marketing of Social Business

"Wat ik leuk vind aan deze studie is dat je in het begin al veel toevertrouwd wordt. Zo heb ik met mijn praktijkgroep een adviesrapport mogen schrijven voor een sociaal ondernemende business. Bij deze opleiding wordt er naar meer gekeken dan alleen winst maken in een bedrijf. Het gaat hier ook om de planeet en om de mensen. Daarnaast wordt er gekeken hoe we met elkaar kunnen helpen de wereld beetje bij beetje duurzamer te maken. Je kan ermee doen wat je wil; vind je duurzaamheid heel interessant? Dan kan je later een baan uitzoeken met het oog op duurzaamheid en het bijvoorbeeld transformeren van een ‘normaal’ bedrijf, naar een milieubewust bedrijf. Vind je dat toch allemaal iets te veel van het goede en vind je marketing meer interessant, dan kan je natuurlijk ook marketeer worden bij een bedrijf dat minder bezig is met het milieu. Het kan allemaal! Dan wil ik dit stukje in ieder geval afsluiten met te zeggen dat je in deze community goed terecht komt. Er wordt naar iedereen omgekeken en je bent niet zomaar een ‘nummer’, dat is iets wat ikzelf heel fijn en belangrijk vind."

Volg onze studenten op Instagram

Bij Commerciële Economie | Marketing of Social Business worden verschillende highlights van studenten van de de opleiding als story’s en posts op instagram geplaatst. Daarnaast kunnen geïnteresseerden hier ook makkelijk en snel vragen stellen over de opleiding. Meer weten? Volg ons op Instagram @cemarketingofsocialbusiness

Marketing of Social Business - Dare to Change