Menu English

Social Work

Mediatheekbronnen voor je studie

Betrouwbare bronnen en links die relevant zijn voor jouw opleiding.

Toon:

Aanwinsten ISO

Kwartaal 1 / 2023

Titel

Auteur

Mensenrechten en migratierecht Aarrass,B.
Werkgeluk in de zorg: van droom naar mogelijkheden Anne B., Steffens, P., Bonsel, K.
Praten met kinderen: een boek voor ouders en andere opvoeders  As, N. van
Hoe weten wat te willen: over autonomie, dromen en waarom het sociaal werk niet zonder kan. Benoot, T.,  Roose, R.
Zorg: een betere kijk op de mens  Berger, L., Medendorp, H.
Interculturele samenwerking in organisaties Blom,H.
Sociaal werk als armoedebestrijder: zoektocht naar een participatieve benadering  Boone, K.  Roets, G., Roose, R.
Team geluk: versterk je positieve krachten en die van de groep  Bormans, L.
De geluksvogels: geluk voor kinderen: het spel  Bormans, L., van Doninck, S.
Drinkt u iets?: een onverbloemde kijk op verslaving en therapie  Bruyninckx, M., Muls, P., Dejonghe, T.
ACT met hoofd en hart: procesgericht werken met acceptance and commitment therapy  Bruyninx, L., Barnes-Holmes, Y., McEnteggart, C., Thewissen, R. et al.
Logisch en kritsch denken Burgers,S.
Zie mij: jongeren op zoek naar zichzelf, een veilige thuis en een gezonde samenleving Celie, L.
Psychose bij jongeren: helpen bij de zoektocht naar identiteit  Christianen, M., Dhooghe, F., Lisaerde, J.
Autisme: vergeet de ouders niet Clarck, P.
Ontketen het brein van je kind :van schermverslaving naar digitale vrijheid  Compernolle, T., De Cock, C.
Sociale psychologie voor toegepaste psychologie  Craeynest, P.,  Van Vaerenbergh, G., Craeynest, M.
Bijna alles wat je moet weten over psychologie: van kinderen en jongeren  De Bruyckere, P., Hulshof, C., Missine, L.
Grondleggers van de pedagogie(k): grote denkers over opvoeden: stemmen uit het verleden en hun weerklank in het heden en de toekomst  De Jong, W., De Deckere, H., Van der Poel, L., et al.
Een trauma is zo geboren: traumazorg voor, tijdens en na de bevalling  De Koning, D.
Negatief zelfbeeld  De Neef, M. 
Goed leven met kwetsbaarheid en beperking  De Wachter, D., Keirse, M., Simons, B.
Speel- en leefruimtes in de voorschoolse kinderopvang  Declercq, B., Van de Voorde, L., Steen, V.
Autisme als atypische ontwikkeling: de kenmerken in de mens als geheel  Delfos, M., Huijbregts, J.
Dansen met mezelfeenzaamheid bij mensen met een onzichtbare kwetsbaarheid Demesmaeker, G.
Anders omgaan met angst: de weg van mindfulness, compassie en verbondenheid  Dewulf, D.
Op naar geluk: de psychologie van een fijn leven  Dijksterhuis, A.
Iemand zijn: filosofie van de persoonlijke vorming  Dohmen, J.
Mindset: verander je manier van denken om je doelen te behalen: ouderschap, bedrijfsleven, sport, school, relaties  Dweck, C., De Swart, Y.
Wonderlijke wazigheid :uitleg, adviezen, tips en trucs over ADD voor jongeren en hun omgeving: nu met nog uitgebreider hoofdstuk voor docenten en ouders!  Ehrlich, T.
Invisible child: poverty, survival & hope in an American city  Elliott, A.
De jaren  Ernaux, A.,  Hofstede, R.
Het voorval: novelle  Ernaux, A., Beckers, I., Pruis, M.
De schaamte  Ernaux, A., Hofstede, R.
Meisjesherinneringen  Ernaux, A., Hofstede, R.
Het spel der ongeschreven regels: verander op speelse wijze hardnekkige patronen in teams  Figee, A., Rijn, L. van., Van Waes, F.
Sensoa vlaggensysteem :reageren op (grensoverschrijdend) gedrag van kinderen en jongeren / Frans, E., Franck, T.
Hoogbegaafdheid: emotionele ontwikkeling bij kinderen en (jong)volwassenen;toolbox voor de praktijk Frumau, F.
Reflecterenleren van je ervaringen als professional Geenen, M.
De 7 pijlers van succesvolle teams: nieuwe wegen naar optimale teamontwikkeling  Geffen, Cor
Gezinnen na migratiehulpverlening en gezinsbeleid in een superdiverse samenleving Geldof, D., Van Acker, K., Loosveldt, G., Emmery, K.
Onzekerheid :over leven in de risicomaatschappij / Geldof, Dirk,
Sociale veerkracht  Guldemond, J.
The empathy game: playfuly connect on a deeper level  Herrman, S., Elferink, J.
Over wetenschappelijk denken  Heylen, J.
Filosoferen in sociaal werk: de kracht van het niet-weten in de agosgische praktijkn   Janssens, D.
Ontwerp voor digitale transformaties van (zorg) organisaties :werken met de systemische ontwikkel Matrix (SOM)  Jeninga, A., Woldendorp, H.
De KIM-methode: een krachtgericht handelingsmodel in het sociale domein: krachtgericht, integraal, mensgericht. Joosen, W., Van der Vaart, W. 
Help me even herinneren: een gids voor mensen met lichte cognitieve stoornissen en hun naasten  Joosten, L., Thomas, J., Kessels, R.
Stoppen met snacken: reset je trek  Karsten, C.
Cohesie en polarisatie in de stad Kolthoff, E.
Prutje  Koolwijk, P., Faas, L.
In gesprek met jongvolwassenen Kruys, S., Zuurbier, W., Mulder, W.
Zelfbeeldtrainingen voor kinderen en adolescenten Kuin,M., Peters,P.
Zie je mij Lakho,H., Wapenaar,J.
Groei, leren & ontwikkelen: nature en nurture voorbij  Lamers, T., Hilster-Verhart, M.
Opgroeien en opvoeden ondersteunen :landelijk opleidings- en competentieprofiel hbo-bacheloropleiding Pedagogiek 2019. Landelijk Opleidingsoverleg Pedagogiek
Can we be happier? :evidence and ethics. Layard, R., Ward, G.
Dementie van binnenuit: een zoektocht naar hoe het is om iemand met vergevorderde dementie te zijn  Leest, J., Timmerman, A., Van der Linde, M., Van Noort, Y., et al.
Acute psychiatrie Luykx, J., Tijdink, J.
The myths of happiness Lyubomirsky,S.
Hongerige geesten: de psychologie van verslaving  Maté, G., Van Drunen, J.
Werken in gedwongen kader: Methodiek voor het forensisch sociaal werk  Menger, A.
Handboek kwalitatieve onderzoeksmethoden  Mortelmans, D.
Wordt het ooit weer licht?: wanneer depressie je leven steelt  Peeters, A.
Drive: de verrassende waarheid over wat ons motiveert  Pink, D., Walsmit, V.
Denken over sociaal werk: samenleving, rechtvaardigheid en praktijk  Raeymaeckers, P., Gradener, J., Van Dam, S., et al.
Verbinden met je cliënt: recht doen aan jezelf en de ander: hoe die grondhouding je professionaliteit versterkt  Reijersen van Buuren, G.
Tellen en vertellennarratieve verantwoording in de langdurige zorg: verhalen van mensen met niet-aangeboren hersenletsel en hun betekenis Reinders, H., Helwig Nazarowa, L.
Ontwikkelingspsychopathologie bij kinderen en jeugdigen: een inleiding  Rigter, J., Hintum, Van M.,
De eenzaamheidsparadox Rijks, J.
Ons ontwikkelen ontward: over je manier van leren en ontwikkelen: dialoogkaarten  Ruijters, M. 
Taalontwikkelingsstoornissen en het jonge kind (0-8 jaar): signaleren, praktische handelingsadviezen en tips  Sanders, B.
Zeepaardje zoekt een vriendje  Schubert, I.,Schubert, D.
Survivalgids voor autistische studenten: overleef je studietijd (en geniet van de reis)  Siljee, K.
Communicare :ontwikkelingsstimulatie bij jongeren: voor ouders, leerkrachten en hulpverleners in de nieuwe jeugdzorg  Vaessen, G.
Hamvragen: voor epic espic gesprekken met pubers: pubereditie Van de Loo, T.,  Buchrnhornen, M.
Affectregulatie via beeld en muziek voor kinderen met ontwikkelingsproblematiek  Van der Ende, W.
Onzichtbaar verdriet: praktisch werkboek voor kinderen en jongeren in verliessituaties  Van der Molen, L., Nieuwenhuize, W.
Sociale Psychologie Van Hiel, A., Roets, A
Een hart vol verhalen: voorleesboek voor ouderen  Van Keulen, D., Boomsma, L.
We zijn God niet: pleidooi voor een nieuwe psychiatrie van samenwerking  Van Os, J., Spronsen, M. van
De kracht van muziek: voor kinderen en jongeren met autisme  Van Zweden, A., Pater, M., Van Zweden, J.
Ondeugende zorg: humor in gekkenwerk  Vanlaere, L., Burggraeve, R.
Met andere ogen: denken en doen in praktijkgestuurd onderzoek  Veerman, J., Hendriks, A., Van Huijgevoort, H., et al.
Behandeling van OCD Visser, H., Punt,M.
Niemand is een eiland  Vranken, J., Van Leuvenhaege, S., Bode, F.
Kansen bieden, kansen paken :de aanpak van jonge veelplegers  Weijers, I.
Handboek steunend relationeel handelen: werken aan herstel en kwaliteit van leven  Wilken, J. P., Den Hollander, D.
Pathways to empowerment Wolf.J.

 

Titel
Auteur
Aandachtige betrokkenheid als pedagogische grondhouding: een onderzoek naar de pedagogische betekenis van aandachtige betrokkenheid in het onderwijs  Bastiaansen, L.
Allemaal autistisch: tussen hulp, hoop en hype  Breeuwsma, G.
Autisme en het voorspellende brein: absoluut denken in een relatieve wereld  Vermeulen, P.
Autonomie :een zelfhulpgids  Rasch, M.
Basisprincipes van communicatie  Wiertzema, K., Jansen, P.
Bryman's social research methods Clark, T., Foster, L., LukeBryman, A.
De jongen die opgroeide als hond, en andere verhalen uit de praktijk van een kinderpsychiater  Perry, B., Szalavitz, M.
De moed van imperfectie  Brown, B.
De Nederlandse kinderopvang in wetenschappelijk perspectief  Fukkink, R.
De psychologie van arbeid en gezondheid Bakker, A., Schaufeli, W.
Diagnostiek bij kinderen en jeugdigen :in praktijk en opleiding: hoe schrijf ik het diagnostiekverslag?  Willems, R., Oostendorp, M. van
Diversiteit in de samenleving: concepten, voorbeelden uit de praktijk en methoden voor de diversiteitsbewuste professional / Repárac, L., Ardjosemito-Jethoe, S.
Doublethink Raymond, J.
Emotioneel onafhankelijk: een praktische gids voor mensen die ongezien zijn opgegroeid  Gibson, L., Limonard-Harkink, J.
Ethiek in sociaal werk  Rothfusz, J.
Feedbackkaarten deel 2: spelenderwijs feedback geven en ontvangen  Roy, A. de
Gedragsverandering vanuit positieve gezondheid: samenspel tussen zorg en welzijn  Dierx, J., Steuns, A.
Geef ze het nakijken: Over activerende feedback en schrijfbegeleiding in het hoger onderwijs  Jong, J. de, Kruiningen, J. van
Gespreksvoering voor sociaal werkers  Luitjes, M. Laat, H. de
Getraumatiseerde kinderen met een verstandelijke beperking: Helpen bij herstel :een training voor opvoeders en begeleiders  Scharloo, A., Kregten, C. van, Soro, G.
Onze kinderen zijn anders :liefde en chaos in een bijzonder gezin  Kooyman, C., Hogema, I.
GROK: kaartspel dat woorden geeft aan gevoelens en behoeften gebaseerd op Geweldloos Communiceren  Morrison, J., King, C., Mol, J.
Handboek bipolaire stemmingsstoornissen  Kupka, R.
Handboek familierelaties bij psychotrauma: diagnostiek en behandeling van kinderen en gezinnen  Mooren, T., Bala, J., Kok, M. de. et al.
Praktijkgerichte sociale vaardigheden Groen, M., Jongman, H.
Handboek kinder- en jeugdpsychiatrie  Lindauer, R., Staal, W.
Handboek psychiatrie in de laatste levensfase  Marijnissen, R., Chambaere, K. Oude Voshaar R.
Handboek sociotherapie: theorie en praktijk voor hulpverleners in het sociaal-agogisch werkveld  Weerd, D. de, Slaa, S, Muste, E.
Handboek suïcidaal gedrag bij jongeren: individuele en gezinsbehandeling  Meerdinkveldboom, J., Kerkhof, A., Rood, I.
Het hoogsensitieve brein: waarom je een vis niet moet vragen in een boom te klimmen  Bergsma, E.
Het hoogsensitieve kind: help je kinderen op te groeien in een wereld die hen overweldigt  Aron, E., Noordenbos, M.
Het kindcentrum als speel-, leer en werkgemeenschap  Doornenbal, J.
Het kleurenmonster spel  Llenas, A., Ander, M.
Hoe houd je van een kind  Korczak, J.,  Bruijne-Hintzen, V. de,
Hoogsensitieve personen: hoe blijf je overeind als de wereld je overweldigt  Aron, E., Waterman, M.
Inleiding groepsdynamica  
Jeugdrecht begrepen  Janssen, L.
Jeugdrecht in de praktijk  Weijers, I.
Kind in ontwikkeling: een handreiking bij de observatie van jonge kinderen  Bilo, R., Voorhoeve, H.
Ontwerp voor digitale transformaties van (zorg) organisaties: werken met de systemische ontwikkel Matrix (SOM)  Jeninga, A., Woldendorp, H.
Kwalitatief onderzoeken :praktische kennis voor de onderzoekende professional / Huijer, J.
leefstijlpsychiatrie Cahn, W., Deenik, J., Vermeulen, J.
Leven en laten leven: een gedachtewisseling over abortus en zelfbeschikking  Nieuwenhuizen, M. van den
Maak er geen punt van!: feedback op schrijfproducten  Koster, M.,  Korpershoek, M.
Maatwerk in gezondheid en welzijn: praktische wijsheid van professionals in Evidence Based Practice  Hertog, R. den., Altena, A.
Meisjes en vrouwen met autisme  Hendrickx, S., Berg, M. van de
Mijn binnenste buiten: werken aan je professionele identiteit  Ruijters, M. 
Morele ontwikkeling en jeugddelinquentie :de mythe van de gewetenloze jongere ontrafeld  Schalkwijk, F.
Opleiding en werk  Guldemond, J.
Ondernemen en innoveren in zorg en welzijn Verhagen, P., Haarsma-den Dekker, C.
🍪

Welkom!
Wij maken gebruik van functionele en analytische cookies voor de werking van de website en het verbeteren van jouw gebruikerservaring. Wil je meer weten? Lees dan ook ons cookiebeleid.

Instellen