Titel
|
Auteur
|
Mensenrechten en migratierecht |
Aarrass,B. |
Werkgeluk in de zorg: van droom naar mogelijkheden |
Anne B., Steffens, P., Bonsel, K. |
Praten met kinderen: een boek voor ouders en andere opvoeders |
As, N. van |
Hoe weten wat te willen: over autonomie, dromen en waarom het sociaal werk niet zonder kan. |
Benoot, T., Roose, R. |
Zorg: een betere kijk op de mens |
Berger, L., Medendorp, H. |
Interculturele samenwerking in organisaties |
Blom,H. |
Sociaal werk als armoedebestrijder: zoektocht naar een participatieve benadering |
Boone, K. Roets, G., Roose, R. |
Team geluk: versterk je positieve krachten en die van de groep |
Bormans, L. |
De geluksvogels: geluk voor kinderen: het spel |
Bormans, L., van Doninck, S. |
Drinkt u iets?: een onverbloemde kijk op verslaving en therapie |
Bruyninckx, M., Muls, P., Dejonghe, T. |
ACT met hoofd en hart: procesgericht werken met acceptance and commitment therapy |
Bruyninx, L., Barnes-Holmes, Y., McEnteggart, C., Thewissen, R. et al. |
Logisch en kritsch denken |
Burgers,S. |
Zie mij: jongeren op zoek naar zichzelf, een veilige thuis en een gezonde samenleving |
Celie, L. |
Psychose bij jongeren: helpen bij de zoektocht naar identiteit |
Christianen, M., Dhooghe, F., Lisaerde, J. |
Autisme: vergeet de ouders niet |
Clarck, P. |
Ontketen het brein van je kind :van schermverslaving naar digitale vrijheid |
Compernolle, T., De Cock, C. |
Sociale psychologie voor toegepaste psychologie |
Craeynest, P., Van Vaerenbergh, G., Craeynest, M. |
Bijna alles wat je moet weten over psychologie: van kinderen en jongeren |
De Bruyckere, P., Hulshof, C., Missine, L. |
Grondleggers van de pedagogie(k): grote denkers over opvoeden: stemmen uit het verleden en hun weerklank in het heden en de toekomst |
De Jong, W., De Deckere, H., Van der Poel, L., et al. |
Een trauma is zo geboren: traumazorg voor, tijdens en na de bevalling |
De Koning, D. |
Negatief zelfbeeld |
De Neef, M. |
Goed leven met kwetsbaarheid en beperking |
De Wachter, D., Keirse, M., Simons, B. |
Speel- en leefruimtes in de voorschoolse kinderopvang |
Declercq, B., Van de Voorde, L., Steen, V. |
Autisme als atypische ontwikkeling: de kenmerken in de mens als geheel |
Delfos, M., Huijbregts, J. |
Dansen met mezelfeenzaamheid bij mensen met een onzichtbare kwetsbaarheid |
Demesmaeker, G. |
Anders omgaan met angst: de weg van mindfulness, compassie en verbondenheid |
Dewulf, D. |
Op naar geluk: de psychologie van een fijn leven |
Dijksterhuis, A. |
Iemand zijn: filosofie van de persoonlijke vorming |
Dohmen, J. |
Mindset: verander je manier van denken om je doelen te behalen: ouderschap, bedrijfsleven, sport, school, relaties |
Dweck, C., De Swart, Y. |
Wonderlijke wazigheid :uitleg, adviezen, tips en trucs over ADD voor jongeren en hun omgeving: nu met nog uitgebreider hoofdstuk voor docenten en ouders! |
Ehrlich, T. |
Invisible child: poverty, survival & hope in an American city |
Elliott, A. |
De jaren |
Ernaux, A., Hofstede, R. |
Het voorval: novelle |
Ernaux, A., Beckers, I., Pruis, M. |
De schaamte |
Ernaux, A., Hofstede, R. |
Meisjesherinneringen |
Ernaux, A., Hofstede, R. |
Het spel der ongeschreven regels: verander op speelse wijze hardnekkige patronen in teams |
Figee, A., Rijn, L. van., Van Waes, F. |
Sensoa vlaggensysteem :reageren op (grensoverschrijdend) gedrag van kinderen en jongeren / |
Frans, E., Franck, T. |
Hoogbegaafdheid: emotionele ontwikkeling bij kinderen en (jong)volwassenen;toolbox voor de praktijk |
Frumau, F. |
Reflecterenleren van je ervaringen als professional |
Geenen, M. |
De 7 pijlers van succesvolle teams: nieuwe wegen naar optimale teamontwikkeling |
Geffen, Cor |
Gezinnen na migratiehulpverlening en gezinsbeleid in een superdiverse samenleving |
Geldof, D., Van Acker, K., Loosveldt, G., Emmery, K. |
Onzekerheid :over leven in de risicomaatschappij / |
Geldof, Dirk, |
Sociale veerkracht |
Guldemond, J. |
The empathy game: playfuly connect on a deeper level |
Herrman, S., Elferink, J. |
Over wetenschappelijk denken |
Heylen, J. |
Filosoferen in sociaal werk: de kracht van het niet-weten in de agosgische praktijkn |
Janssens, D. |
Ontwerp voor digitale transformaties van (zorg) organisaties :werken met de systemische ontwikkel Matrix (SOM) |
Jeninga, A., Woldendorp, H. |
De KIM-methode: een krachtgericht handelingsmodel in het sociale domein: krachtgericht, integraal, mensgericht. |
Joosen, W., Van der Vaart, W. |
Help me even herinneren: een gids voor mensen met lichte cognitieve stoornissen en hun naasten |
Joosten, L., Thomas, J., Kessels, R. |
Stoppen met snacken: reset je trek |
Karsten, C. |
Cohesie en polarisatie in de stad |
Kolthoff, E. |
Prutje |
Koolwijk, P., Faas, L. |
In gesprek met jongvolwassenen |
Kruys, S., Zuurbier, W., Mulder, W. |
Zelfbeeldtrainingen voor kinderen en adolescenten |
Kuin,M., Peters,P. |
Zie je mij |
Lakho,H., Wapenaar,J. |
Groei, leren & ontwikkelen: nature en nurture voorbij |
Lamers, T., Hilster-Verhart, M. |
Opgroeien en opvoeden ondersteunen :landelijk opleidings- en competentieprofiel hbo-bacheloropleiding Pedagogiek 2019. |
Landelijk Opleidingsoverleg Pedagogiek |
Can we be happier? :evidence and ethics. |
Layard, R., Ward, G. |
Dementie van binnenuit: een zoektocht naar hoe het is om iemand met vergevorderde dementie te zijn |
Leest, J., Timmerman, A., Van der Linde, M., Van Noort, Y., et al. |
Acute psychiatrie |
Luykx, J., Tijdink, J. |
The myths of happiness |
Lyubomirsky,S. |
Hongerige geesten: de psychologie van verslaving |
Maté, G., Van Drunen, J. |
Werken in gedwongen kader: Methodiek voor het forensisch sociaal werk |
Menger, A. |
Handboek kwalitatieve onderzoeksmethoden |
Mortelmans, D. |
Wordt het ooit weer licht?: wanneer depressie je leven steelt |
Peeters, A. |
Drive: de verrassende waarheid over wat ons motiveert |
Pink, D., Walsmit, V. |
Denken over sociaal werk: samenleving, rechtvaardigheid en praktijk |
Raeymaeckers, P., Gradener, J., Van Dam, S., et al. |
Verbinden met je cliënt: recht doen aan jezelf en de ander: hoe die grondhouding je professionaliteit versterkt |
Reijersen van Buuren, G. |
Tellen en vertellennarratieve verantwoording in de langdurige zorg: verhalen van mensen met niet-aangeboren hersenletsel en hun betekenis |
Reinders, H., Helwig Nazarowa, L. |
Ontwikkelingspsychopathologie bij kinderen en jeugdigen: een inleiding |
Rigter, J., Hintum, Van M., |
De eenzaamheidsparadox |
Rijks, J. |
Ons ontwikkelen ontward: over je manier van leren en ontwikkelen: dialoogkaarten |
Ruijters, M. |
Taalontwikkelingsstoornissen en het jonge kind (0-8 jaar): signaleren, praktische handelingsadviezen en tips |
Sanders, B. |
Zeepaardje zoekt een vriendje |
Schubert, I.,Schubert, D. |
Survivalgids voor autistische studenten: overleef je studietijd (en geniet van de reis) |
Siljee, K. |
Communicare :ontwikkelingsstimulatie bij jongeren: voor ouders, leerkrachten en hulpverleners in de nieuwe jeugdzorg |
Vaessen, G. |
Hamvragen: voor epic espic gesprekken met pubers: pubereditie |
Van de Loo, T., Buchrnhornen, M. |
Affectregulatie via beeld en muziek voor kinderen met ontwikkelingsproblematiek |
Van der Ende, W. |
Onzichtbaar verdriet: praktisch werkboek voor kinderen en jongeren in verliessituaties |
Van der Molen, L., Nieuwenhuize, W. |
Sociale Psychologie |
Van Hiel, A., Roets, A |
Een hart vol verhalen: voorleesboek voor ouderen |
Van Keulen, D., Boomsma, L. |
We zijn God niet: pleidooi voor een nieuwe psychiatrie van samenwerking |
Van Os, J., Spronsen, M. van |
De kracht van muziek: voor kinderen en jongeren met autisme |
Van Zweden, A., Pater, M., Van Zweden, J. |
Ondeugende zorg: humor in gekkenwerk |
Vanlaere, L., Burggraeve, R. |
Met andere ogen: denken en doen in praktijkgestuurd onderzoek |
Veerman, J., Hendriks, A., Van Huijgevoort, H., et al. |
Behandeling van OCD |
Visser, H., Punt,M. |
Niemand is een eiland |
Vranken, J., Van Leuvenhaege, S., Bode, F. |
Kansen bieden, kansen paken :de aanpak van jonge veelplegers |
Weijers, I. |
Handboek steunend relationeel handelen: werken aan herstel en kwaliteit van leven |
Wilken, J. P., Den Hollander, D. |
Pathways to empowerment |
Wolf.J. |