Menu English

Social Work

Mediatheekbronnen voor je studie

Betrouwbare bronnen en links die relevant zijn voor jouw opleiding.

Toon:

Aanwinsten ISO

Kwartaal 4 / 2022

Titel
Auteur
Aandachtige betrokkenheid als pedagogische grondhouding: een onderzoek naar de pedagogische betekenis van aandachtige betrokkenheid in het onderwijs  Bastiaansen, L.
Allemaal autistisch: tussen hulp, hoop en hype  Breeuwsma, G.
Autisme en het voorspellende brein: absoluut denken in een relatieve wereld  Vermeulen, P.
Autonomie :een zelfhulpgids  Rasch, M.
Basisprincipes van communicatie  Wiertzema, K., Jansen, P.
Bryman's social research methods Clark, T., Foster, L., LukeBryman, A.
De jongen die opgroeide als hond, en andere verhalen uit de praktijk van een kinderpsychiater  Perry, B., Szalavitz, M.
De moed van imperfectie  Brown, B.
De Nederlandse kinderopvang in wetenschappelijk perspectief  Fukkink, R.
De psychologie van arbeid en gezondheid Bakker, A., Schaufeli, W.
Diagnostiek bij kinderen en jeugdigen :in praktijk en opleiding: hoe schrijf ik het diagnostiekverslag?  Willems, R., Oostendorp, M. van
Diversiteit in de samenleving: concepten, voorbeelden uit de praktijk en methoden voor de diversiteitsbewuste professional / Repárac, L., Ardjosemito-Jethoe, S.
Doublethink Raymond, J.
Emotioneel onafhankelijk: een praktische gids voor mensen die ongezien zijn opgegroeid  Gibson, L., Limonard-Harkink, J.
Ethiek in sociaal werk  Rothfusz, J.
Feedbackkaarten deel 2: spelenderwijs feedback geven en ontvangen  Roy, A. de
Gedragsverandering vanuit positieve gezondheid: samenspel tussen zorg en welzijn  Dierx, J., Steuns, A.
Geef ze het nakijken: Over activerende feedback en schrijfbegeleiding in het hoger onderwijs  Jong, J. de, Kruiningen, J. van
Gespreksvoering voor sociaal werkers  Luitjes, M. Laat, H. de
Getraumatiseerde kinderen met een verstandelijke beperking: Helpen bij herstel :een training voor opvoeders en begeleiders  Scharloo, A., Kregten, C. van, Soro, G.
Onze kinderen zijn anders :liefde en chaos in een bijzonder gezin  Kooyman, C., Hogema, I.
GROK: kaartspel dat woorden geeft aan gevoelens en behoeften gebaseerd op Geweldloos Communiceren  Morrison, J., King, C., Mol, J.
Handboek bipolaire stemmingsstoornissen  Kupka, R.
Handboek familierelaties bij psychotrauma: diagnostiek en behandeling van kinderen en gezinnen  Mooren, T., Bala, J., Kok, M. de. et al.
Praktijkgerichte sociale vaardigheden Groen, M., Jongman, H.
Handboek kinder- en jeugdpsychiatrie  Lindauer, R., Staal, W.
Handboek psychiatrie in de laatste levensfase  Marijnissen, R., Chambaere, K. Oude Voshaar R.
Handboek sociotherapie: theorie en praktijk voor hulpverleners in het sociaal-agogisch werkveld  Weerd, D. de, Slaa, S, Muste, E.
Handboek suïcidaal gedrag bij jongeren: individuele en gezinsbehandeling  Meerdinkveldboom, J., Kerkhof, A., Rood, I.
Het hoogsensitieve brein: waarom je een vis niet moet vragen in een boom te klimmen  Bergsma, E.
Het hoogsensitieve kind: help je kinderen op te groeien in een wereld die hen overweldigt  Aron, E., Noordenbos, M.
Het kindcentrum als speel-, leer en werkgemeenschap  Doornenbal, J.
Het kleurenmonster spel  Llenas, A., Ander, M.
Hoe houd je van een kind  Korczak, J.,  Bruijne-Hintzen, V. de,
Hoogsensitieve personen: hoe blijf je overeind als de wereld je overweldigt  Aron, E., Waterman, M.
Inleiding groepsdynamica  
Jeugdrecht begrepen  Janssen, L.
Jeugdrecht in de praktijk  Weijers, I.
Kind in ontwikkeling: een handreiking bij de observatie van jonge kinderen  Bilo, R., Voorhoeve, H.
Ontwerp voor digitale transformaties van (zorg) organisaties: werken met de systemische ontwikkel Matrix (SOM)  Jeninga, A., Woldendorp, H.
Kwalitatief onderzoeken :praktische kennis voor de onderzoekende professional / Huijer, J.
leefstijlpsychiatrie Cahn, W., Deenik, J., Vermeulen, J.
Leven en laten leven: een gedachtewisseling over abortus en zelfbeschikking  Nieuwenhuizen, M. van den
Maak er geen punt van!: feedback op schrijfproducten  Koster, M.,  Korpershoek, M.
Maatwerk in gezondheid en welzijn: praktische wijsheid van professionals in Evidence Based Practice  Hertog, R. den., Altena, A.
Meisjes en vrouwen met autisme  Hendrickx, S., Berg, M. van de
Mijn binnenste buiten: werken aan je professionele identiteit  Ruijters, M. 
Morele ontwikkeling en jeugddelinquentie :de mythe van de gewetenloze jongere ontrafeld  Schalkwijk, F.
Opleiding en werk  Guldemond, J.
Ondernemen en innoveren in zorg en welzijn Verhagen, P., Haarsma-den Dekker, C.

 

 

Titel Auteur
All about love  Hooks, B.
Beschermjassen in de praktijkprofessionals en families leren samen  Tjin A Djie, K,. Zwaan, I.
Blended learning en onderwijsontwerp :van theorie naar praktijk   Last, B., Jongen, S. 
Blended learning in action :a practical guide toward sustainable change   Tucker, C. R., Wycoff, T., Green, J. T. 
Blended leren ontwerpen :alles over tools, design en faciliteren   Hulsebosch, J., Wagenaar, S. 
Blijf van me af! :over seksueel misbruik bij jongens   Delfos, M., Schupp, S. 
Blijf van me af! :over seksueel misbruik bij meisjes   Delfos, M., Schupp, S. 
Breedbekkikker   Vermeij, B.A.M., Spee, G.
Coachkaarten :regie op eigen energie en foto associatiespel   Overduin, H.
Dat zou jij nooit toelaten :als liefde giftig wordt   Ten Zweege, T. 
De filosoof, de hond en de bruiloft   Stok, B., Van Duuren, R. 
De kleine prins   De Saint-Exupéry, A., De Beaufort-van Hamel, L., 
De lege hemel :over eenzaamheid   Slob, M. 
Diagnostiek van kind, opvoeding en gezin :met de FACE©-methode   Celestin-Westreich, S., Celestin, L. -P. 
Doorbreek angst en dwang bij je kind :SPACE, een bewezen effectief programma voor ouders   Lebowitz, E. R. 
Durf te leiden :de kracht van kwetsbaarheid voor moedige leiders   Brown, B., Beusekom, B.
Duurzame ontwikkeling :een inleiding   Wondergem, B., Verheij, M. 
Een syndroom   Blomsteel, S., Blomsteel, R. 
Handboek gedrag op school  (deel 1) Horeweg, A. 
Handboek gedrag op school  (Deel 2) Horeweg, A. 
Handboek gedrag op school  (Deel 3) Horeweg, A. 
Handboek persoonlijkheidspathologie  red: Eurelings-Bontekoe, E.H.M., Verheul, R., Snellen, W.M. 
Handboek suïcidaal gedrag bij jongeren :individuele en gezinsbehandeling   Meerdinkveldboom, J., Kerkhof, A.J.F.M., Rood, I. 
Hersenbeest :filosoferen over het brein en de menselijke geest : essay   Slob, M. 
Het is niet leuk! :over kinderen die vervelende seksuele spelletjes doen met andere kinderen   Delfos, M., Schupp, S. 
Het lichaam en psychisch functioneren  Eurelings, E.H.M., Kooiman, C.G., Lub, M.H. 
Het superbrein-geheim :ontdek de 10 gouden tips voor een goede hersenontwikkeling bij kinderen   Sitskoorn, M. M., Molegraaf, L. 
Het wonderbaarlijke verhaal van de kleine prins   Fisscher, T., Janssen M., de Saint-ExupeÌry, A. 
Hoe doen andere pleegouders dat? Inspiratie voor het dagelijks leven   De Vletter, K, Hardenbol, T. 
Identiteitsontwikkeling en leerlingbegeleiding   De Wilde, J., Theunissen, M.W.G., Van der Wal, J.  
Ik dwang :genezen van een obsessief-compulsieve stoornis   Roebroeks, E. 
IQ110 een bijzonder oneerlijk spel  Snijders-Blok, D., Stavenga, W., De Vries, S., et al.
Jij bent het probleem :mijn leven met partnergeweld   Wijnen, E. 
Kat Kaat is weg   De Jonge, J., de Wit, J. 
Leefklimaat! :voor jeugd en volwassenen   Van der Helm, P. 
Levensverhalen en psychotrauma :Narratieve Exposuretherapie in theorie en praktijk   Jongedijk, R.A. 
Liefde en sekseducatieve voorlichtingsspel   
Meertalig opvoeden   Orioni, M. 
Merel is bang :over angst   Delfos, M., Schupp, S. 
Moresprudentie :ethiek en beroepscode in het sociaal werk   Buitink, J., Ebskamp, J., Groothoff, R. 
Netwerkontwikkeling voor zorg en welzijn  Verkooijen, L., Van Andel, J., Ansem, Q., Weber R. 
Peperkoekpoep  Nijssen, M., Revers, I. 
Pistoia :een cultuur van het jonge kind   Galardini, A. L., Peeters, J.
Praktische gespreksvoering   Donders, W., Ruijs, L. 
Rapporteren in de hulp- en dienstverlening   Ter Horst, J. 
Seks! :een leven lang leren   Van Lunsen, R., Laan, E., Van Beers, R. 
Sensoa vlaggensysteem voor volwassenen :bespreekbaar maken van seksueel (grensoverschrijdend) gedrag   Frans, E. 
Sociaal weerwerk :maatschappelijke betrokkenheid in zorg en welzijn   De Brabander, R., Kaulingfreks, F., Ham, M. 
Speelruimte voor identiteit :samenwerken aan veerkrachtige identiteitsvorming van jongeren   Sieckelinck, S., Kaulingfreks, F., De Winter, M. 
Weerbaarheid zorgprofessionals  Van Wezel, I.
Ze vinden me druk :over drukke kinderen en ADHD   Delfos, M., Schupp, S. 
   
   
🍪

Welkom!
Wij maken gebruik van functionele en analytische cookies voor de werking van de website en het verbeteren van jouw gebruikerservaring. Wil je meer weten? Lees dan ook ons cookiebeleid.

Instellen