Menu
    English

    Contextrijk Leren

    De partnerschappen hebben als doel om vanuit een grote diversiteit aan schoolcontexten, in een wederkerige samenwerkingsrelatie, (aanstaande) leraren op te leiden en te professionaliseren met een sterke professionele identiteit, waarbij het onderzoekend intentioneel handelen en leren van alle (aanstaande) leraren en (pabo) docenten voorop staat. 
    Er is daarbij een vorm van werkplekleren (in en buiten de klas) gerealiseerd, waarbij leermomenten vanuit de theorie en de specifieke basisschoolcontext in de praktijk, worden gekoppeld aan beroepsgerichte praktijkopdrachten, ontwerp- of onderzoeksopdrachten.

    Leeromgeving 

    Een samenhangende en consistente leeromgeving ondersteunt (aankomende) leraren in hun leer- en ontwikkelproces als professional. Er is sprake van een gezamenlijke verantwoordelijkheid, verbinding tussen theorie en praktijk, en samenhang en verbinding tussen het leren op het opleidingsinstituut en op de leerwerkplek.

    Contextrijk leren 

    Binnen Samen Opleiden benutten we de diversiteit van de schoolcontexten door deze bij het opleiden van studenten en het professionaliseren van alle betrokkenen centraal te stellen. Dit vraagt van de school om de schoolcontext zo te beschrijven, dat duidelijk wordt waar de school voor staat, wat deze de student te bieden heeft en wat de student voor de school zou kunnen betekenen.  
    Format contextbeschrijving

    Schoolcontexten

    Inloggen