Ga direct naar de content

Instituut voor Engineering en Applied Science

Instituut voor Engineering en Applied Science (EAS) is een relevante speler in de regio als het gaat om hoger techniekonderwijs. Ruim 1900 gemotiveerde bachelorstudenten werken met innovatieve en frisse blik aan technische ontwerpen en oplossingen.

Toon:

Het instituut voor Engineering en Applied Science streeft naar onderwijs dat naadloos aansluit op relevante maatschappelijke ontwikkelingen. Door in ons onderwijs samen te werken met verschillende partners, integreren we ontwikkelingen in de (techniek) branche in ons onderwijs. We noemen dit OIIO: outside in-inside out. Onze studenten werken aan praktische, realistische opdrachten en dragen verrassende, nieuwe idee├źn aan bij het bedrijfsleven. Een win-win situatie. Samenwerken kan in de vorm van stageopdrachten, afstudeeropdrachten, minoropdrachten en projecten. Hier vind je voorbeelden van deze samenwerkingsmogelijkheden.

Samenwerkingsmogelijkheden

Projectopdrachten

Eerste en tweedejaars studenten werken in projectgroepen van 5 tot 8 studenten aan praktische en eenvoudige realistische opdrachten.

Stage

Studenten lopen in hun derde studiejaar stage om de basisvaardigheden en reeds aangeleerde competenties op hun vakgebied toe te passen in een contextrijke omgeving.

Zij ori├źnteren zich op de mogelijkheden van beroep en arbeidsmarkt. Zij werken een half jaar lang bij jouw organisatie aan individuele opdrachten waarbij ze zelf hun leerdoelen stellen. De stage bij het bedrijf draagt bij aan de ontwikkeling van leerdoelen en vaardigheden die passen bij de opleiding. Bij jouw bedrijf is voldoende vakkennis en expertise aanwezig om de student te begeleiden en passende werkzaamheden te geven.

Minor

Binnen het opleidingsaanbod worden minors aangeboden waarbij we met externe opdrachten werken. Een minor is verbredend of verdiepend op het vakgebied en is gevormd rond thema's die innovatief en trendsettend zijn. Jaarlijks worden deze thema's opnieuw bepaald. Binnen een minor is 50% ingeruimd voor een groepsopdracht, vaak multidisciplinaire samenwerking.

Afstuderen

Studenten voeren een afstudeeropdracht uit om aan te tonen dat zij de competenties, die zij als startend ingenieur hebben, voldoende bezitten. In een contextrijke omgeving laten zij zien dat zij het juiste gedrag vertonen en voldoende kennis en vaardigheden bezitten om zelfstandig een opdracht in het vakgebied uit te voeren.

We gebruiken cookies om de website te verbeteren.