Menu English

Onderwijs

Met de lancering van de IGOvisie heeft IGO de ambitie uitgesproken om studenten op te leiden tot professionals die innovatieve, relevante en bruikbare oplossingen kunnen ontwikkelen voor complexe maatschappelijke opgaven. Ons onderwijs vraagt daarom, naast actuele vakinhoud en projecten, om pedagogische en didactische aanpakken. Denk hierbij aan inclusieve en activerende didactiek, ruimte voor transformatief leren en de inzet van blended learning. Hiermee leren we onze studenten het verschil te kunnen maken in hun vakgebied en de maatschappij.

Samen met de opleidingen werkt team Onderwijsinnovatie aan de praktische uitwerking van de IGOvisie. We begeleiden teams bij de (door)ontwikkeling van hun curriculum, bij het versterken van hun pedagogisch en didactisch handelen en geven verder vorm aan blended learning. Dit doen we onder andere met behulp van Brightspace en ANS. Daarnaast stimuleren wij onderwijsexperimenten die in lijn zijn met de IGOvisie. De opbrengsten daarvan worden IGO-breed gedeeld, bijvoorbeeld tijdens een IGO-ontmoet.

Het casco

Afgelopen jaar is door team Onderwijsinnovatie samen met de curriculumcommissies gewerkt aan het casco. Dit is een set aan gemeenschappelijke afspraken over curricula, die bedoeld is om opleidingen te ondersteunen in het realiseren van de IGOvisie. Het samenwerken over de grenzen van opleidingen heen wordt zo mogelijk, omdat de structuur van ons onderwijs meer in lijn is met elkaar.

Ontwikkelopdracht opgavegericht onderwijs jaar 3

In het casco zijn afspraken gemaakt over het opgavegericht onderwijs in leerjaar 3. Om kaders te ontwikkelen, IGO-brede werkafspraken te maken en een organisatie in te richten waarbinnen het opgavegericht onderwijs in jaar 3 door opleidingen kan worden ontwikkeld en uitgevoerd, is een ontwikkelopdracht geformuleerd. Dit is een omvangrijke opdracht waar we komend jaar mee starten. We weten van te voren niet welke vragen we gaan tegenkomen, we gaan daarin leren van de ervaringen die opleidingen gaan opdoen.

Blijf op de hoogte

Houdt deze website in de gaten om op de hoogte te blijven van de laatste updates. Je vindt de updates onder het tabblad nieuws & agenda.

Meedenken

Wil jij met ons samenwerken, heb je een goed initiatief of kunnen wij bij een lopend project aanhaken? Neem dan contact op met een van de collega’s uit ons team.

Team Onderwijsinnovatie

  • Ilona Plessius (manager team onderwijsinnovatie)
  • Marlies van der Wee-Bedeker (hoofddocent Pedagogiek/Didactiek) 
  • Charlotte Schmidt-Oorbeek (hoofddocent Pedagogiek/Didactiek) 
  • Priscilla Hompus (onderwijskundig beleidsadviseur IGO) 
  • Robert Jan Joosse (O&K adviseur vanuit de dienst O&O) 
  • Walther van Mechelen (O&K adviseur vanuit de dienst O&O) 
  • Erik Hulsebosch (ICTO-coach en projectleider LMS) 
  • Madelene Munnik (ICTO-coach) 
  • Nine Krul (ICTO-coach)  
  • Joost Oegema (projectleider ANS) 
  • Leendert Dorst (adviseur Blended Learning)