Open dag Social Work

Voltijd Bachelor

Heb je een groot hart voor mensen en kom je graag op voor de belangen van anderen? Sta jij stevig in je schoenen en heb je het lef om op problemen af te stappen en maatschappelijke vraagstukken beet te pakken? Volg dan Social Work. Check hier alle mogelijkheden om kennis te maken met ons!

We bieden verschillende activiteiten waar je aan kunt deelnemen, zowel online als op locatie. Op deze pagina bekijk je opleidingsvideo’s en -presentaties. Heb je vragen? Neem contact op met onze studenten, zij vertellen je graag vanuit hun eigen ervaring over de opleiding en het studeren aan de hogeschool.

Online presentatie

Voorlichting Social Work

In deze online presentatie krijg je een beeld van de opleiding; denk aan de opbouw van de opleiding, het werkgebied waarin je later gaat werken en wat Social Work studeren aan Hogeschool Rotterdam uniek maakt. Loop deze presentatie door om een goede indruk te krijgen óf voordat je bijvoorbeeld een open dag bezoekt, zodat je gericht vragen kan stellen.

Klik op de afbeelding om de presentatie te bekijken.

Voorlichtingsactiviteiten

Kies je moment en meld je aan

Sfeerbeelden open dag

Bekijk de video en proef de sfeer

We hopen je op onze open dag op locatie Museumpark live te zien! Docenten en studenten staan voor je klaar om al je vragen te beantwoorden! Volg de proeflessen, ga in gesprek met alumni en volg interessante workshops om een goed beeld te krijgen van de opleiding Social Work. Tot dan!

Vraag het onze studenten

Over de keuze voor de opleiding en het studeren bij de hogeschool

Samen staan we sterk

Social Work volgens Naomi

Waarom heeft Naomi voor Social Work gekozen en hoe heeft de opleiding haar kijk op de wereld veranderd? Wat betekent erbij horen, als student maar ook als toekomstig social worker? Wat betekent Social Work voor Naomi, voor haar medestudenten en docenten?

Je hoort en ziet het allemaal in dit filmpje!

Sociaal werk: cruciaal beroep

Sociaal werk staat op de lijst van cruciale beroepen. Het werk dat sociaal werkers doen is vaak onzichtbaar voor de media maar onmisbaar voor de samenleving. Samen met vrijwilligers zoeken zij naar oplossingen zoals een maaltijdservice of een belcirkel voor ouderen, zij blijven in contact met mantelzorgers en helpen wijkbewoners die kampen met eenzaamheid, een vechtscheiding etc. Eric van der Burg, voorzitter van Sociaal Werk Nederland, brengt dit in deze reclamespot mooi onder woorden. Sociaal Werk Nederland is de brancheorganisatie voor het sociaal werk in Nederland.

Rondleiding op locatie Museumpark

Ontdek waar je straks gaat studeren

In deze vlog laat onze student Talha zijn vijf favoriete plekken zien op locatie Museumpark. Nieuwsgierig? bekijk de vlog!