Layla over het tweede jaar van de opleiding

"Wat ik aan theorie leer, breng ik direct weer in de praktijk"

"In het tweede jaar van mijn opleiding kreeg ik samen met twee medestudenten de kans om een opdracht uit te voeren bij een echt bedrijf. Dit bleek ontzettend nuttig te zijn als voorbereiding op onze praktijkervaring in het derde jaar. Daar konden we echt zien hoe de theoretische kennis die we op school hebben opgedaan, in de praktijk wordt toegepast. Dat was buitengewoon interessant. Het doel van de opdracht was het bedrijf te helpen om de audits gemakkelijker te doorstaan. Dit hebben wij gedaan door het bedrijf te voorzien van een gedetailleerde en uitgewerkte opdrachtprocedure in de vorm van flowcharts en een bijpassende beschrijving. Daarnaast hebben wij hun huidige beoordelingsproces aangepast, zodat dit vast kan worden gelegd in beoordelingsformulieren. Vervolgens hebben wij het huidige verbale beoordelingsproces omgezet in een vastgelegd beoordelingsproces a.d.h.v. een beoordelingsformulier. Het beoordelingsformulier is gemaakt zodat de opdrachtgevers de kandidaten kunnen evalueren. Aan de hand van dit beoordelingsformulier kan het bedrijf de zwakke punten van de kandidaten verbeteren. Dit formulier geeft het bedrijf ook een inzicht in zijn medewerkers en hun werk. Ik ben oprecht blij dat ik deze ervaring kon opdoen in mijn opleiding Finance en Control. Het heeft mijn enthousiasme voor deze studie alleen maar vergroot!"

Layla, derdejaarsstudent Finance & Control