Menu Zoeken English

The bridge to innovation

Rotterdam Creative, Kersvers, Rox Media

CMD-studenten inspireren en informeren op het gebied van ondernemerschap.

Vraagstelling

Hoe kunnen we CMD-studenten inspireren en informeren op het gebied van ondernemerschap binnen het kader van hun eigen opleiding en beroepspraktijk?

Aanpak

Zeven weken onderzoek gedaan, wat voor het grootste gedeelte uit veldonderzoek bestond. Daarbij hebben we diverse docenten, studenten en oud-CMD-ers geïnterviewd om te achterhalen wat er nodig was om een oplossing te bedenken voor onze vraagstelling. De overige vijf weken stonden in het teken van het ontwikkelen van een concept wat onze doelgroep (CMD-studenten) in hun behoefte zou vervullen op het gebied van ondernemerschap. Voor de ontwikkeling en uitvoering van dit concept zijn wij samen gaan werken met Rotterdam Creative, een leer-werkbedrijf in de Creative Factory.

Resultaat

Ons uiteindelijke product is een modulair systeem wat bestaat uit drie modules (workshops) waarin belangrijke aspecten over ondernemerschap in het kader van een CMD-er worden onderwezen. Denk hierbij aan omgaan met klanten, het genereren van klanten, het beheren van financiën en het optimaal onderhouden van je eigen zaak als (zelfstandig) ondernemer. De eerste module hebben we twee keer gegeven. Hierbij was een gastspreker aanwezig (Supersteil, Rox Media) en gaven Wil Ruijsbroek (docent) en Rotterdam Creative een college over het omgaan met klanten en het benaderen van klanten.

Opleiding(en)

  • Communication and Multimedia Design

Type

Project

Aan dit project werkten mee

Nick van den Tol

Downloads

We gebruiken cookies om de website te verbeteren.