Menu English

De stad als merk(beleving)

Citymarketing Katwijk

Minor: Concept Development Het merk 'Katwijk' heeft een slecht imago, veel mensen denken alleen aan visserij, christelijk en behoudend. Maar daarnaast heeft Katwijk veel meer te bieden. De opdracht was dus: Hoe kan Katwijk een sterk merk worden?


Vraagstelling

Minor: Concept Development Het merk 'Katwijk' heeft een slecht imago, veel mensen denken alleen aan visserij, christelijk en behoudend. Maar daarnaast heeft Katwijk veel meer te bieden. De opdracht was dus: Hoe kan Katwijk een sterk merk worden?

Aanpak

Na een uitgebreide literatuurstudie over city branding, heb ik onderzocht welke elementen hier invloed op hebben. Tijdens dit proces ontdekte ik dat het onmogelijk is om tijdens een afstudeerperiode een heel stadsmerk op te zetten. Ik heb één sterk punt opgepakt en verder uitgewerkt.

Resultaat

Dit jaar is de campagne zomerinkatwijk.nl gestart, een evenementenagenda bomvol zomeractiviteiten. Dit heb ik uitgewerkt tot een sterk label, waaronder verschillende campagnes kunnen vallen. jw.de.jong@online.nl

Opleiding(en)

  • Communication and Multimedia Design

Type

Afstuderen

Aan dit project werkten mee

Jacques de Jong