Menu English

Ben jij een MatchMaker?

Hogeschool Rotterdam

Onderzoek naar de juiste match tussen een zzp'er in de creatieve zakelijke dienstverlening en opdrachtgever.

Vraagstelling

Het aantal zzp'ers in de creatieve zakelijke dienstverlening groeit gestaag. Ze hebben last van een stijgende concurrentie, waardoor het vinden van een opdrachtgever lastiger wordt. Andersom is dit ook het geval. De opdrachtgever vindt het moeilijk om in die groeiende groep zzp’ers de juiste zzp’er voor de opdracht te vinden. De vraagstelling tijdens dit project was dan ook: Hoe kunnen de zzp’er in de creatieve zakelijke dienstverlening en de opdrachtgever zodanig aan elkaar gekoppeld worden dat er een juiste match plaatsvindt tussen beiden?

Aanpak

Het doel is een juiste match te laten plaatsvinden tussen de zzp’er in de creatieve zakelijke dienstverlening en opdrachtgever. Er is bij beide doelgroepen onderzoek gedaan aan de hand van: enquêtes, interviews, probes, literatuurstudie (Sociale Psychologie), paper prototype & benchmarks.

Resultaat

Uit het onderzoek bleek het volgende: bij het aangaan van een zakelijke relatie zoeken beiden doelgroepen in de ander naar vertrouwen, gelijkenissen en communicatieve vaardigheden. Wanneer dit aanwezig is, wordt er een juiste match ervaren. Deze juiste match is een duurzame zakelijke relatie. Interessant is het feit dat hier door geen enkel zakelijk platform op wordt ingespeeld. Dit gebeurd in de MatchMaker-applicatie wel. Deze zakelijke datingapplicatie creëert de juiste match tussen de zzp'er en opdrachtgever!

Opleiding(en)

  • Communication and Multimedia Design

Type

Project

Aan dit project werkten mee

Kasbergen Larissa