Waar kom je na je studie terecht?

Oud-studenten vertellen over hun baan

Wat leuk dat je meer wilt weten over de beroepen van de opleiding. Onze oud-studenten vertellen in de onderstaande video's over hun huidige baan en het leukste uit hun werkveld. Met wie kun jij je het meest identificeren?

Teon Beijl

Lead User Experience bij Baker Hughes

Als Lead User Experience is het vooral heel belangrijk dat je goed kunt luisteren naar de wensen van de klant. Wanneer je een carrière als UX Designer ambieert, moet jij deze wensen omzetten tot een bruikbaar product of dienst. Wil jij weten wat Teon jou nog meer te vertellen heeft over de opleiding CMD en het werkveld? Kijk dan vooral deze video!

Daniel de Wit

UX Designer & Front end developer bij WebNL

Daniel droomde vroeger van een carrière als striptekenaar. Vandaag de dag werkt hij als UX Designer & Front end developer. Nadat hij in aanraking kwam met het bouwen van zijn eerste website besloot hij zich hier verder in te ontwikkelen. Daniel laat in deze video zien hoe je werkdag als afgestudeerd CMD'er eruit zou kunnen zien en ook vertelt hij jou wat Daniel de leuke en minder leuke kanten van het werkveld vindt.

Harro Heijboer

Oprichter & developer bij Tabs & Spaces

Harro wilde vroeger graag striptekenaar worden, maar koos uiteindelijk voor de opleiding CMD van Hogeschool Rotterdam. Harro is oprichter & developer waar hij iedere dag bezig is met het ontwikkelen van websites en applicaties. In deze video vertelt hij waar iedere dag plezier uit haalt in zijn werk en wat je allemaal kunt doen wanneer je ervoor kiest om CMD te gaan studeren.

Nick van den Tol

Designer voor de Gemeente Den Haag

Heb jij net als Nick er ooit van gedroomd om striptekenaar te worden of de creatieve wereld in te gaan? Nick werkt momenteel als designer voor de Gemeente Den Haag waar hij zich buigt over vraagstukken rondom burgerparticipatie. Nick legt je graag uit wat je allemaal kunt worden wanneer je ervoor kiest om CMD aan Hogeschool Rotterdam te studeren.

Olaf Muller

Senior UX-Designer bij Fabrique

Olaf wilde vroeger graag illustrator of tekenaar worden maar koos uiteindelijk voor de opleiding CMD. Inmiddels is hij begonnen aan een nieuwe baan als senior UX-Designer bij Fabrique. In deze video vertelt alumni Olaf over zijn ervaring met de opleiding en zijn werk.

Sanne Kloot

UX Lead & Designer bij de ANWB

Sanne ademt van kinds af aan al creativiteit. Sanne is werkzaam als UX Lead & Designer. Ze begon al jong met het ontwerpen en bouwen van websites en was altijd al bezig met creatieve uitingen. In deze video vertelt Sanne over haar ervaring met de opleiding en haar werk.

Tim Nooteboom

Oprichter van het ontwerpbureau YipYip

Vroeger vond Tim het al leuk om computers in elkaar te zetten. Nadat hij een tijdje als systeembeheer had gewerkt, kwam hij erachter dat hij het veel leuker vond om dingen te maken. Het was dan ook een logische stap voor hem om CMD te gaan studeren. Inmiddels is Tim al 10 jaar afgestudeerd en heeft hij een ontwerpbureau YipYip in Rotterdam. Het bureau ontwerpt en ontwikkelt met name web- en mobiele applicaties.