Menu English

Shower Power

SMM

In een project krijgen 2de jaars studenten de opdracht om vanuit een eigen startup een gamechanging sportinitiatief op te starten.

Vraagstelling

In een project gedurende twee periodes krijgen 2de jaars studenten de opdracht om vanuit een eigen startup een gamechanging sportinitiatief op te starten. Deze startup moet als doel hebben om de sportparticipatie te verhogen bij een willekeurige doelgroep met een uniek idee. Een idee dat nieuwswaardig is (iedereen moet er over willen schrijven), community waardig is (iedereen wil er aan deelnemen) en renderend is (er kan geld mee verdiend worden en de sportparticipatie gaat omhoog). Een pittige opdracht voor 2de jaars studenten en daarom een enorme uitdaging.

Aanpak

Het groepje van Coen Dalebout, Elze Bakker, Jacko van den Heuvel, Stam Goeienbier en Mels Broek gingen met deze opdracht aan de slag en bedachten een ludiek idee: ShowerPower. Mensen staan gemiddeld zo'n twaalf minuten per dag onder de douche, waarvan er twee worden gebruikt voor het wassen. De rest van de tijd kunnen we beter benutten door een korte work-out te doen, zo dachten deze studenten. Het idee van de ShowerPower ontstond overigens niet onder de douche, maar tijdens een brainstormsessie op school.

Resultaat

De studenten hebben een pakket samengesteld met sportattributen die je onder de douche kan gebruiken om aan een fit lichaam te werken. Denk bijvoorbeeld aan een elastiek waar je op moet staan waarmee je de armspieren kan trainen. Het resultaat voor deze studenten was een enorm succesvol product die de interesse heeft gewekt van verschillende nieuwssites en eventuele investeerders. Is dit idee in potentie renderend? Waarschijnlijk wel. Community waardig? Prima in orde. Nieuwswaardig? Jazeker!

Opleiding(en)

  • Commerciële Economie

Type

Project

Aan dit project werkten mee

I.R. Waals