Menu English

Oleg blikt terug op zijn studie

 

Je bent net afgestudeerd, en nu?
Nu ben ik Global Partnership Manager bij 433 en Wannahaves. Dit houdt in dat ik verantwoordelijk ben voor commerciële samenwerkingen en partners die willen campagnes willen draaien op het 433-kanaal. Denk hierbij aan Coca Cola, Hublot, JD Sports, etc. 

Wat vond je het leukst aan je studie?
Wat ik heel leuk vond waren de projecten in groepsverband, waarbij je wordt uitgedaagd om vraagstukken uit de praktijk op te lossen. Maar het allerleukste was een studiereis naar Canada en Amerika, een echte eye-opener. 

Wat vond je minder leuk?
Het einde van de opleiding... Het waren echt vier leuke jaren. Maar als ik dan toch iets moet noemen: soms ga je aan de slag met vraagstukken die te maken hebben met sporten die iets verder afstaan van de sporten die je normaliter volgt of leuk vindt.

Wat is het belangrijkste wat je hebt geleerd?
De studie heeft mij vooral laten inzien dat er achter de schermen van de sportwereld heel veel gebeurt, van commerciële belangen tot organisatorische zaken. De theoriemodellen uit sommige lessen lijken niet zo spannend, maar nu in de praktijk merk ik toch dat ze erg belangrijk zijn.

Heb je tips voor studenten die hier gaan studeren?
Mijn belangrijkste tip is: brutaal zijn. Probeer jezelf te dwingen om uit je comfortzone te komen en je doelen na te jagen. Door keer op keer de uitdaging aan te gaan kom je vroeg of laat op de plek waar je wil zijn. 

Waar sta je over 10 jaar?
Ik denk dat ik tegen die tijd verantwoordelijk ben voor de marketing van een global brand dat actief is in de voetballerij met ofwel een product/dienst of sponsorrechten. 

"Nadat ik SportMarketing & Management heb gevolgd, ben ik aan het werk gegaan in de sportwereld. Geen dag is hetzelfde, de afwisseling en dynamiek maken het werk erg leuk. Ik ben betrokken bij verschillende evenementen en mijn rol is bij ieder evenement anders."

Vincent alumnus SportMarketing & Management