Aanbod interne trainingen

Hoge verwachtingen in je onderwijs

Didactisch Coachen gaat over de interactie tussen docent en studenten, waarbij de docent vriendelijk is, feedback geeft én vragen stelt om het leer- en reflectieproces van de student te bevorderen. Daarbij maakt de docent beperkt gebruik van aanwijzingen. De student echt zien, daar gaat het om! Met Didactisch Coachen kun je het lesgeven vanuit hoge verwachtingen handen en voeten geven, waardoor je het leren en de motivatie van de student positief beïnvloedt.

Het leren van Didactisch Coachen doen we altijd met het gebruik van beelden, omdat je dan snel ander gedrag leert. Het vraagt van jou om systematisch en bewust te observeren, om jezelf te trainen in het benoemen van het positieve, en om flexibel te worden in je feedback en de vragen die je stelt. In principe kost Didactisch Coachen niet veel meer tijd; je past het toe tijdens het lesgeven.

Je wordt een bekwame Beeld- en Didactisch coach en interne trainer Didactiek van hoge verwachtingen in jouw eigen opleiding-organisatie.

Driejarig traject

Lees hier verder

Je kunt een onderwijsteam trainen in didactisch coachen of het team
    ondersteunen in onderhouden van deze vaardigheid.

Dit traject is bedoeld voor als je al bent opgeleid als beeldcoach.

Eenjarig traject, 10 bijeenkomsten

Lees hier verder

Je gaat nog meer leidinggeven vanuit hoge verwachtingen en ondersteunt de implementatie van didactisch coachen in je team.

Eenjarig traject, 8 bijeenkomsten.

Lees hier verder >