Menu English

Waarom leraren ertoe doen

Publicatie van Kenniscentrum Talentontwikkeling
W. Pols | Artikel | Publicatiedatum: 01 september 2015

Een pleidooi voor dialogisch onderwijs

In het onderwijs - niet alleen in het hoger, maar ook in het voortgezet en basisonderwijs - gaat het altijd om de leraar, de leerling en de leerstof. De taak van de leraar is leerlingen in een bepaald leerdomein in te wijden. Dat kan afhankelijk van de doelen die men heeft op verschillende manieren. Daarbij zijn altijd - expliciet of impliciet - de drie genoemde 'elementen' in het spel. De afgelopen twintig jaar zien we dat er steeds één 'element' de boventoon is gaan voeren, ten koste van de twee andere. En dat leidt ertoe dat als reactie erop na enige tijd weer een ander 'element' de boventoon gaat voeren.

Auteur(s) - verbonden aan Hogeschool Rotterdam

Betrokken bij deze publicatie
🍪

Welkom!
Wij maken gebruik van functionele en analytische cookies voor de werking van de website en het verbeteren van jouw gebruikerservaring. Wil je meer weten? Lees dan ook ons cookiebeleid.

Instellen