Voor ieder kind een stevig taalhuis: samenwerken aan een taalrijke omgeving voor jonge kinderen

Publicatie van Kenniscentrum Talentontwikkeling

M.S. Pluijm,van der | Boek | Publicatiedatum: 13 februari 2024

openbare les

Een taalrijke omgeving is van onschatbare waarde voor de taalontwikkeling bij elk kind. Het lectoraat Samenwerken aan een taalrijke omgeving voor jonge kinderen is opgericht om bij te dragen aan het neerzetten van een rijke taalomgeving, ter bevordering van de taalontwikkeling bij kinderen. In deze openbare les wordt de weg beschreven die het lectoraat in de komende jaren wil bewandelen om nieuwe kennis te ontwikkelen in samenwerking met de praktijk – kinderen, ouders, (aankomende) leraren, pedagogisch medewerkers en andere professionals op basisscholen en in de kinderopvang – en de opleidingen van Hogeschool Rotterdam.

Auteur(s) - verbonden aan Hogeschool Rotterdam

Betrokken bij deze publicatie