Menu English

Voor- en vroeg-schoolse educatie Rotterdam: investeren in een sterke basis

Publicatie van Kenniscentrum Talentontwikkeling

E.S.C. Ossevoort, C. Linden,van der, Y. Seidler, R. Wolff, E. Lacor, T. Tudjman | Rapport | Publicatiedatum: 15 februari 2017
Het voorkomen van onderwijsachterstanden is één van de speerpunten van het onderwijsachterstandenbeleid. Voor- en vroegschoolse educatie (vve) is daarbinnen een belangrijk onderdeel. Doel is om kinderen een gunstigere start te bieden als ze naar school gaan. Uitgangspunt is de veronderstelling dat de ontwikkeling van basisvaardigheden op jonge leeftijd van invloed is op de latere ontwikkeling. Dit rapport geeft een overzicht van wat uit onderzoek bekend is over het effect en de invloed van verschillende aspecten van het vve-proces- en –aanbod. Vervolgens worden deze kwaliteitsaspecten gerelateerd aan de Rotterdamse situatie zoals blijkt uit het onderzoek Vve in Rotterdam: investeren in een sterke basis uitgevoerd door de Kenniswerkplaats Rotterdams Talent en uit een vergelijking van het Inspectierapport 2013 met het Inspectierapport van 2015/2016.

Auteur(s) - verbonden aan Hogeschool Rotterdam

Betrokken bij deze publicatie