Menu English

Transdisciplinair ondernemerschapsonderwijs ontwerpen: een handboek en methode voor docenten

Publicatie van Kenniscentrum Business Innovation

M. Priem, M. Smits, A.A. Zouwen-Koning,van der, M. Ozoliņš, M.M. Irbe, M. Nemilentsev, M. Baldry, L. Martin | Boek | Publicatiedatum: 30 juni 2021
In de geglobaliseerde en concurrerende wereld van vandaag worden kennis, innovatie en ondernemerschap steeds belangrijker en mogelijk zelfs van cruciaal belang voor duurzame economische en sociale ontwikkeling. Sinds haar Europese strategie voor 2020 benadrukt de Europese Commissie het belang van onderwijs om studenten voor te bereiden op een veranderende wereld. Zowel het beroepenveld als de maatschappij veranderen snel, wat betekent dat er andere vaardigheden nodig zijn voor succes in werk en privéleven. Het vraagt om kritischer denken en meer creativiteit en samenwerking; vaardigheden die nodig zijn om de uitdagingen van de 21e eeuw aan te gaan. Deze uitdagingen vragen om ondernemerschap; niet alleen in de zin van het starten van een eigen bedrijf, maar ook vanuit de bredere betekenis gericht op meer ondernemend worden en innovatief te werk gaan. Onderwijsinstellingen zullen studenten moeten helpen creatiever, doelgerichter en meer vastberaden te worden (dat wil zeggen: meer ondernemend). Dit handboek bevat praktische tools en inzichten die docenten, leraren en ondernemers kunnen gebruiken om programma’s voor ondernemerschap te ontwikkelen die dit doel helpen bereiken.

Auteur(s) - verbonden aan Hogeschool Rotterdam

Betrokken bij deze publicatie