Schoolkeuze aan de Maas

Publicatie van Kenniscentrum Talentontwikkeling

T. Tudjman, Guido Walraven, M.E.A. Lusse, Bruno Emans | Rapport | Publicatiedatum: 22 februari 2019
De gemeente Rotterdam heeft laten onderzoeken welke schoolkeuzemotieven en -behoeften er zijn onder Rotterdamse ouders en (vo-)leerlingen. Zij wilde inzicht krijgen of het onderwijsaanbod in de buurt voldoet aan de wensen van ouders en leerlingen die daar wonen en in wat ouders er toe beweegt om voor een school te kiezen buiten hun eigen woongebied (voor het primair onderwijs buiten de wijk, voor het voortgezet onderwijs op Noord of op Zuid). Daarnaast wil de gemeente Rotterdam inzicht in de behoeften van ouders aan specifieke schoolprofielen/concepten in de toekomst. Deze informatie en inzichten wil de gemeente Rotterdam gebruiken om ambities te formuleren voor het toekomstige Rotterdamse onderwijsaanbod.

Auteur(s) - verbonden aan Hogeschool Rotterdam

Betrokken bij deze publicatie