Naar Blended Onderwijs in september 2021: hoe gaan instellingen voor hoger onderwijs optimaal profiteren van de transitie naar Blended Onderwijs?

Publicatie van Kenniscentrum Talentontwikkeling

F.R. Prinsen, M. Bruijn-Smolders,de | Artikel | Publicatiedatum: 09 juni 2021

publieksversie van een blended education review

Wat zegt onderzoek over de doelen, middelen en veranderende werkwijzen van de stakeholders als een instelling of instituut overgaat op blended onderwijs? Deze publieksversie van een uitgebreide review van wetenschappelijke literatuur biedt aandachtspunten voor een duurzame transitie naar blended onderwijs op drie niveaus in de organisatie. Met als doel blended leren te kunnen realiseren zal beleidsmatig, organisatorisch en facilitair moeten worden nagedacht over het vormgeven aan blended onderwijs. De bevindingen uit deze review kunnen goed meegenomen worden in de overwegingen die nu gemaakt worden in aanloop naar het nieuwe schooljaar, en in de gesprekken die we hierover met elkaar gaan voeren.

Auteur(s) - verbonden aan Hogeschool Rotterdam

Betrokken bij deze publicatie