Kwetsbaarheid en gelijkwaardigheid in samenwerking met jongeren: actieonderzoek in onderwijs en welzijn

Publicatie van Kenniscentrum Talentontwikkeling

Judith Vliet,van, S.I.Z.A. Dudevszky | Rapport | Publicatiedatum: 15 november 2020

factsheet bij het rapport Koplopers - Lessons Learned

Participatie van jongeren met psychische kwetsbaarheid versterken in onderwijs, werk, zorg en welzijn. Dat was het doel van Koplopers, een gezamenlijk project van Hogeschool Rotterdam, Hogeschool Inholland en de gemeente Rotterdam. In het rapport Koplopers: Lessons Learned beschrijft Judith van Vliet (lectoraat Dynamiek van de Stad, Hogeschool Inholland) de gevolgde strategie: jongeren zoveel mogelijk zelf ‘in the lead’. Daaruit kunnen vijf lessen worden getrokken. Die lessen geven we graag mee aan ieder die zelf gelijkwaardig wil samenwerken met (psychisch kwetsbare) jongeren of die daarin interesse heeft.

Auteur(s) - verbonden aan Hogeschool Rotterdam

Betrokken bij deze publicatie