Je zit in de bijstand en moet ‘meedoen’

Publicatie van Kenniscentrum Talentontwikkeling

L. Groot, M. Kremer, Rob Arnoldus, W. Trommel, T. Kampen, M. Ham, J. Arts | Artikel | Publicatiedatum: 01 januari 2017
Voor grote groepen mensen in de bijstand ligt betaald werk niet voor de hand. Ze missen kwalificaties, voelen zich ongezond of het ontbreekt simpelweg aan werk. Onbetaalde activiteiten als vrijwilligerswerk of taalcursussen zijn een optie. Maar hoe beweeg je iemand daarnaartoe? Of is het beter om iemand die lang niet heeft gewerkt eerst te ondersteunen naar een gezonder en schuldenvrij leven? Het zijn vragen waarop gemeenten maar moeizaam antwoorden vinden, en waarover niet veel kennis lijkt te zijn. Wat leert de wetenschap? Een ronde tafelgesprek met o.a. Hogeschool Rotterdam docent-onderzoeker Rob Arnoldus.

Auteur(s) - verbonden aan Hogeschool Rotterdam

Betrokken bij deze publicatie