Interpreteren van testgegevens

Publicatie van Kenniscentrum Zorginnovatie

C.A.M. Neijenhuis, K.M.L. Heuij,van den | Boekdeel | Publicatiedatum: 01 oktober 2020
Hoofdstuk 2 'Interpreteren van testgegevens' in Taaldiagnostiek bij kinderen. In dit boek wordt het complexe proces beschreven van diagnostiek van kinderen met taalproblemen. Dit gebeurt vanuit het theoretisch kader over logopedische diagnostiek en het interpreteren van testgegevens bij het gebruik van de CELF-5-NL. Ook gaan de auteurs in op complexere situaties: multidisciplinaire diagnostiek en diagnostiek bij meertalige kinderen. Ten slotte wordt de stap gezet naar het opstellen van behandeldoelen en de relatie gelegd met onderwijs en de ondersteuningsbehoefte van leerlingen met taalontwikkelingsstoornissen. In Taaldiagnostiek bij kinderen wordt aan de hand van casuïstiek de vertaalslag van theorie naar praktijk gemaakt door op een begrijpelijke manier het proces van diagnostiek te beschrijven bij kinderen met problemen in de taalontwikkeling.

Auteur(s) - verbonden aan Hogeschool Rotterdam

Betrokken bij deze publicatie