Menu English

Gecijferdheid onderwijs op de Pabo : inductief of deductief?

Publicatie van Kenniscentrum Talentontwikkeling
M.J. Houwelingen,van, E.J. Schooten,van | Andersoortig materiaal | Publicatiedatum: 22 september 2018
Het rekenniveau van Pabo-studenten vraagt aandacht. Het rekenniveau van de student bepaalt het rekenonderwijs in de praktijk. Het vak meten biedt het meest ruimte voor verbetering. Hoe kunnen docenten van Hogeschool Rotterdam dit niveau verbeteren? In dit promotieonderzoek worden twee aanpakken vergeleken. Bij de deductieve aanpak introduceert de docent de algemene regel en passen studenten die toe. Bij de inductieve manier introduceert de docent een context en zoeken studenten de algemene regel.

Auteur(s) - verbonden aan Hogeschool Rotterdam

Betrokken bij deze publicatie
🍪

Welkom!
Wij maken gebruik van functionele en analytische cookies voor de werking van de website en het verbeteren van jouw gebruikerservaring. Wil je meer weten? Lees dan ook ons cookiebeleid.

Instellen