Evaluatierapport project De Afstudeerzaak: onderzoek naar begeleiding van langer studerende studenten door re-integrerende medewerkers

Publicatie van Kenniscentrum Talentontwikkeling

C.M. Veenman-Verhoeff | Rapport | Publicatiedatum: 15 november 2021
De aanleiding van het project De Afstudeerzaak is dat een aanzienlijk aantal studenten van opleidingen van instituten HRBS, RBS, EAS en IGO moeite hebben met afstuderen en geen contact meer hebben met hun opleiding. Het doel van het project is het ontwikkelen van een begeleidingsaanpak gericht op het vergroten van welzijn van de student zodat afstuderen haalbaar wordt. De Afstudeerzaak is gestart in 2018 met een projectleiding die bestaat uit drie vaste begeleiders. De begeleiding van studenten wordt uitgevoerd door re-integrerende medewerkers die vanuit een niet-beoordelende rol gesprekken voeren met de student. De inzet van re-integrerende medewerkers is gebaseerd op het idee dat zij ervaringsdeskundigheid hebben opgedaan tijdens hun eigen herstelproces, en deze kunnen inzetten bij de begeleiding van studenten.

Auteur(s) - verbonden aan Hogeschool Rotterdam

Betrokken bij deze publicatie