Een volwassen leven met CARM

Publicatie van Kenniscentrum Zorginnovatie

S. Martina, A.L. Staa,van | Artikel | Publicatiedatum: 01 januari 2006
Drie jaar geleden werd aan de Hogeschool Rotterdam de Kenniskring Transities in Zorg opgericht. Binnen deze kring zijn vijf onderzoeksprogramma’s geformuleerd waarmee studenten aan de slag zijn gegaan. Het onderzoeksprogramma ‘Op eigen benen : Transities bij jongeren’ richt zich onder meer op de voorbereiding op de overgang van kinderziekenhuis of revalidatie naar de volwassenenzorg. Centraal daarin staat de voorbereiding van jongeren (12-19 jaar) op een volwassen leven met een ziekte of beperking, zoals bijvoorbeeld anusatresie. Om een beeld te krijgen van de huidige stand van zaken in de zorg voor volwassenen die geboren zijn met een anusatresie, hebben twee vierdejaars HBO-V studenten, onder begeleiding van kinderchirurg Richard Langemeijer en AnneLoes van Staa, lector Kenniskring Transities in zorg, een deelonderzoek opgezet : Hoe is het om te leven als volwassene met een anusatresie? Shudeska Martina hield tijdens het Symposium 2006 in Arnhem een presentatie over het onderzoek.

Auteur(s) - verbonden aan Hogeschool Rotterdam

Betrokken bij deze publicatie