Duo-stages, co-teaching

Publicatie van Kenniscentrum Talentontwikkeling

M.J.A. Poulussen, M.W.G. Theunissen, N. Vries,de | Rapport | Publicatiedatum: 01 augustus 2018

Rapport

De tweedegraads lerarenopleiding van het Instituut voor Lerarenopleiding van Hogeschool Rotterdam (IvL-Lero) wil in 2018-2019 graag alle eerstejaars studenten in duo’s of trio’s plaatsen bij hun stage op een opleidingsschool. Dat willen we niet klakkeloos doen, omdat we ons realiseren dat dat zowel voor studenten als school- en werkplek-begeleiders gevolgen heeft. Daarom voeren we in 2017-2018 een exploratief onderzoek uit onder een klein aantal duo’s en hun werkplekbegeleiders die hier ervaring mee opdoen. In 2017-2018 lopen er een aantal eerstejaars studenten bij wijze van proef een duo-stage bij enkele van onze opleidingsscholen. Met duo-stage bedoelen we de plaatsing van twee studenten (in een enkel geval komt ook drie studenten voor) van hetzelfde vak bij één werkplekbegeleider, of bij één sectie/team in het geval de begeleiding door een groep mensen wordt gedaan.

Auteur(s) - verbonden aan Hogeschool Rotterdam

Betrokken bij deze publicatie