De kunst van diversiteitsgevoelig communiceren - reflectie

Publicatie van Kenniscentrum Talentontwikkeling

M.L. Nederhand, E.M. Twist,van, J.J.A.M. Schenk | Boekdeel | Publicatiedatum: 12 december 2019
Professionals bij onder andere gemeenten, in de zorg, welzijn en het onderwijs zetten zich dagelijks in om ouders en kinderen te ondersteunen bij uitdagingen. De betrokkenheid bij de professionals is groot, en velen zetten zich met hart en ziel in voor de ouders. Helaas blijkt echter dat niet alle ouders de weg naar de hulpverlening weten te vinden. Daarnaast blijkt dat wanneer de ouders wel in contact komen met een zorgprofessional of -instantie, de samenwerking vaak stroef verloopt. Hoe komt dat? De professional wil graag helpen en doet zijn best, wat gaat er mis? In ons onderzoek richten we ons precies op die vraag. Wat gaat er mis in de communicatie tussen de professional en ouder? En belangrijker nog: wat kunnen we doen om dat te verbeteren?

Auteur(s) - verbonden aan Hogeschool Rotterdam

Betrokken bij deze publicatie