Menu English

De kracht van docententeams

Publicatie van EAS

I. Hoogeveen, A. Efferink,van, J. Cok, T. Cardol, M.A. Ronde,de, R. Moed, R. Elgershuizen, E.B. Klatter, A.A. Sanderman | Boek | Publicatiedatum: 25 juli 2016

inspiratiebundel met tien verhalen van opleidingen van Hogeschool Rotterdam

Aan het begin van het collegejaar 2016-2017 presenteren we de Strategische Agenda van de hogeschool. Met de blik op 2025 hebben we onszelf, samen met collega’s, studenten en externe partners de vraag gesteld wat er nodig is om ook in de toekomst kwalitatief goed en betekenisvol onderwijs neer te zetten. Die vraag stellen we, omdat we zien dat de veranderingen in de beroepscontext sneller gaan dan we op dit moment in het onderwijs kunnen bijhouden. In de afgelopen jaren hebben we daar al intensief het gesprek over gevoerd binnen de hogeschool. De vijf ankerpunten (studenttevredenheid, medewerkerstevredenheid, studiesucces, tevredenheid van experts en de arbeidsmarkt) geven een goed beeld van hoe de opleidingen ervoor staan en bieden ons een vertrekpunt voor dat gesprek. De interessante en tegelijkertijd weerbarstige vraag is wat we daarvan leren. Wat wordt er nu daadwerkelijk gedaan om goed onderwijs te realiseren? En waarom? Wat moeten we wel doen en wat juist niet? Elke opleiding is op zoek naar die factoren die van invloed zijn op hun kwaliteit en op zoek naar de manier om kwaliteit goed gerealiseerd te krijgen. Het is informatie die ook met het oog op de toekomst van grote waarde is. In deze bundel staan mooie verhalen van opleidingen die in beweging zijn en hun ervaringen met jullie delen.

Auteur(s) - verbonden aan Hogeschool Rotterdam

Betrokken bij deze publicatie