Menu Zoeken English

The Purpose Paradox Voorbij

Publicatiedatum: 01 februari 2021

Tony Chocoloney die campagne voert voor een inclusief Sinterklaasfeest zonder racisme, Dopper die een documentaire maakt over mensen die strijden tegen plastic afval in de oceanen, Uber die samen met Veilig Verkeer Nederland adverteert over veiliger reizen: het zijn allemaal voorbeelden van communicatie over sociale doelen van organisaties. Dit wordt ook wel purpose genoemd. Purpose is de maatschappelijke ambitie van een organisatie, en een belangrijk onderdeel geworden in de positionering van organisaties. Het heeft betrekking op de why, oftewel het bestaansrecht van organisaties (Stamsnijder, 2019).

Toon:

Samenwerking

Het project is een samenwerking van Logeion en Hogeschool Rotterdam.

Onderzoeksthema

Communication in a Networked Society van Kenniscentrum Creating 010.

Looptijd

Het onderzoek loopt van 01-01-2021 tot 31-12-2021.

Subsidie

Logeion.

We gebruiken cookies voor analyse en marketing om de website te verbeteren.

Wijzig cookie-instellingen