Vrijetijdsmanagement Minor kunst en cultuur

Magazine met interviews en afbeeldingen

Publicatiedatum: 14 augustus 2015

De studenten vervaardigden collectief een magazine met interviews en afbeeldingen van jonge en gevestigde kunstenaars, en organiseerden de feestelijke presentatie van het magazine als evenement.

De minor Kunst en Cultuur is onderdeel van de opleiding Vrijetijdsmanagement, maar ook studenten van andere opleidingen deden mee aan de minor. De minor omvatte een individueel assessment en een groepsproject. Wat dit laatste betreft besloot men een magazine te maken. Het magazine zou gevuld worden met interviews en foto’s van zowel jonge kunstenaars als reeds gevorderde kunstenaars, met de bedoeling relevante verschillen tussen starters en ervaren kunstenaars duidelijk te maken. De lector Culturele Diversiteit werd gevraagd dit collectieve project te ondersteunen met adviezen en inhoudelijke input. Hij woonde daartoe regelmatig de groepsbijeenkomsten bij. De lector adviseerde over de verschillende disciplines, stelde namen voor van te benaderen personen, en adviseerde over de aard van de te stellen vragen. Na het gereedkomen van het magazine getiteld ‘Match’ regelde hij een passende plek voor de presentatie van het magazine: kunstenaarsinitiatief en multifunctionele ruimte raaf. Op deze plek werd ook een tentoonstelling gehouden van individueel werk van de studenten. Op verzoek van (en samen met) de docent van de minor, beoordeelde de lector het werk van de studenten en lichtte zijn oordeel toe. Enkele studenten uit deze groep werden op hun verzoek ook in het volgende semester, tijdens hun afstudeerfase, door de lector van informatie voorzien over een specifieke casus in de Rotterdamse cultuursector.