Menu Zoeken English

European Case Study Alliances

Case studies in het hoger onderwijs

Het European CAse Study Alliance (ECASA) -project doet onderzoek naar het werken met case studies in het hoger onderwijs. ECASA heeft drie doelen: sterkere verbinding met het regionale bedrijfsleven creëren, verbetering van het innovatievermogen binnen het onderwijs en versterking van de rol van docenten als coach bij het oplossen van cases.

ECASA erkent de uitdagingen van de "innovatiekloof" die is vastgesteld in de vernieuwde EU-agenda voor de modernisering van het hoger onderwijs. ECASA is van plan een strategische alliantie te worden tussen economische faculteiten, bedrijfs- en managementscholen en onderzoekscentra van Europese universiteiten.

Het project heeft tot doel de kwaliteit en authenticiteit van het onderwijs te verbeteren, de onderwijskosten voor universiteiten te verlagen en de kennisoverdracht tussen universiteiten en bedrijven te bevorderen. Momenteel is er een aanzienlijk gebrek aan authentieke hoogwaardige Europese business case-studies, evenals voldoende inzicht in het potentieel van case-based onderwijs bij de vernieuwing van bedrijven en managementeducatie. Als gevolg hiervan worden veel Amerikaanse en Engelse businesscases gebruikt in het Europese hoger onderwijs. 

ECASA zet zich sterk in om de casusmethode te ontwikkelen als een - regionaal gebaseerde, maar internationaal georiënteerde - geïntegreerde aanpak in onderzoek, onderwijs en praktijk. Daarbij willen zij een systematische, professionele en begeleide aanpak voor case-docenten in Europese hogeronderwijsinstellingen bevorderen.

Erasmus+ subsidie

Samen met Fachhochschule Dortmund (Duitsland), Kaunas Technical University (Litouwen) en Technical University Dublin (Ierland) is er een Erasmus+ subsidie verkregen voor het onderzoek. Alle partners delen de filosofie van interactief, praktijkgericht en probleemoplossend onderwijs in het hoger managementonderwijs. Modern onderwijs op dat gebied vereist een focus op innovatiegedreven mkb-bedrijven volgens een groeistrategie met een sterke internationale oriëntatie.

We gebruiken cookies voor analyse en marketing om de website te verbeteren.

Wijzig cookie-instellingen