Programma Week van het Economieonderwijs bekend

Maar liefst vijf activiteiten van Hogeschool Rotterdam

31 oktober 2023

Hogeschool Rotterdam vindt het belangrijk dat het economieonderwijs meegroeit met de ontwikkelingen in de maatschappij en in de economische wetenschap. Daarom doen wij actief mee aan de Week van het Economieonderwijs, dé week waarin onderwijsinstellingen uit het hele land in het teken staan van toekomstgericht economieonderwijs. Wij geloven erin dat het onderwijs op deze manier beter aansluit bij het werkveld en bij dat wat de samenleving nodig heeft.

Van 20 tot en met 24 november staan maar liefst 11 onderwijsinstellingen in het teken van toekomstgericht economieonderwijs tijdens de Week van het Economieonderwijs. Ze vormen een bruisend centra vol workshops, presentaties en voorbeeldlessen, allemaal gericht op het toekomstbestendig maken van het economieonderwijs. Economiedocenten uit alle onderwijslagen kunnen er terecht bij meer dan 40 activiteiten voor tips en inspiratie om hun economieonderwijs te verrijken met nieuwe economische denkkaders en actuele maatschappelijke ontwikkelingen.

Ook Rotterdam Business School en Kenniscentrum Business Innovation organiseren een aantal inspirerende lezingen en workshops tijdens deze week. Het volledige programma kun je hier vinden. We lichten drie interessante sessies voor je uit.

Dinsdag 21 november van 11:00 tot 13:00 uur
In gesprek: Radicaal Democratisch Onderwijs in de Betekeniseconomie

Kees Klomp, Frank Berkers en Felix van Hoften gaan in deze sessie graag de discussie van de onderwijsdemocratie met je aan. We geven colleges waarin we de staat en toekomst van ons economisch onderwijs verkennen en bespreken. We gaan de discussie aan over de rol van democratie in (de vorming van) het Economisch onderwijs. En stemmen uiteindelijk op onze ideale onderwijsdemocratie om klaar te zijn voor die ongewisse toekomst. En stemmen uiteindelijk op onze ideale onderwijsdemocratie om klaar te zijn voor die ongewisse toekomst.

Woensdag 22 november van 14:45 tot 18:00 uur
In gesprek! Betekeniseconomie: Anders denken over innovatie

De term innovatie roept vaak positieve gevoelens op. Innovatie is goed, draagt bij aan een beter en gelukkiger leven, en lost problemen als de gevolgen van de klimaatverandering op. De vraag is: kijken we echt kritisch of innovaties daadwerkelijk bijdragen aan een meer betekenisvolle economie en maatschappij? In deze interactieve sessie gaan we dieper in op deze vraag.

Hogeschool Rotterdam vindt het belangrijk dat het economieonderwijs meegroeit met de ontwikkelingen in de maatschappij en in de economische wetenschap. Kom daarom naar onze hub tijdens de Week van het Economieonderwijs, dé week waarin onderwijsinstellingen uit het hele land in het teken staan van toekomstgericht economieonderwijs. Wij geloven dat actief het gesprek aangaan over de rol van het onderwijs in tijden van transitie ervoor zorgt dat het onderwijs beter aansluit bij het werkveld en bij wat de samenleving nodig heeft.

Hoe wij toekomstgericht economieonderwijs zien? Bekijk het hele programma vanuit Hogeschool Rotterdam of meld je aan!

di 21 november 2023, 14:00 — 16:00
wo 22 november 2023, 14:45 — 18:00