Toekomstkansen voor kinderen verbeteren in Rotterdam-Zuid

Een kennisagenda die draait om taal

24 oktober 2021

Het afgelopen jaar sloten Amos van Gelderen en Martine van der Pluijm vanuit Kenniscentrum Talentontwikkeling aan bij het overleg van schoolbesturen uit de Children’s Zone (CZ) in Rotterdam-Zuid. De CZ is onderdeel van het Nationaal Programma Rotterdam Zuid. Het doel van de CZ is om de thuissituatie te versterken en daarmee de toekomstkansen voor kinderen van 0 tot 18 jaar te vergroten.

Kennisagenda
De samenwerking heeft een kennisagenda opgeleverd, waarbij de taalontwikkeling van kinderen bovenaan de prioriteitenlijst staat. Samen met schoolbesturen, onderzoekers en opleidingen in de stad wordt er de komende maanden gewerkt aan een uitvoeringsprogramma voor de komende jaren.

Bekijk de kennisagenda

‘’Wat een inspirerend proces. Schoolleiders en hun bestuurders hebben de regie en bepalen als eigenaar de agenda! Het was bijzonder om hierbij betrokken te zijn!’’

Martine van der Pluijm